دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بیمه اجتماعی رانندگان اصلاح شد + جزییات

24 خرداد 1401
بیمه اجتماعی رانندگان اصلاح شد + جزییات

به گزارش بانک اول علی مطیع جهانی عضو هیات رییسه و معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از اهداف و  برنامه‌های پیش بینی شده اتاق تعاون ایران بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی بوده و  مقررات زدائی و مانع زدائی از فرآیند تولید از مهمترین برنامه های اتاق تعاون در سال ۱۴۰۰ بوده که مزین به شعار  تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدائی ها است .

 

وی ادامه داد:  اتاق تعاون ایران با همکاری معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با تشکیل کارگروه مشترک نسبت به بررسی مشکلات بخش تعاون بصورت منظم موضوعات مهم بیمه ای را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مطیع جهانی بیان داشت: با موافقت سازمان تامین اجتماعی با  پیشنهاد تشکیل کمیته تنقیح و تلخیص و وحدت رویه بخشنامه‌ها با حضور تشکل‌های کارفرمایی ظرفیت خوبی برای افزایش تعامل کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی برای حل و فصل مشکلات پیش روی بوجود آمد.

 

عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران خاطر نشان کرد: در اولین گام برای حل مشکلات فعالان بخش تعاون، پیگیری موضوع شرکت های تعاونی حمل نقل برای کاهش  هزینه های ضمانت نامه بانکی از ۱۲ ماه به ۳ ماه و اصلاح بند ۲۶ بخشنامه ۱۱۰/۱۴۰۰/۱۰۰۰ مورخ ۱۴/۱/۱۴۰۰ بود که در اولین جلسه شورا مورد بحث و توافق طرفین برای اصلاح قرار گرفت.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، افزود: براین اساس شرکت های تعاونی حمل و نقل جهت تضمین ارسال لیست و پرداخت حق بیمه رانندگان، می بایست معادل حق بیمه3 ماهه وفق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی و براساس بیشترین لیست ارسالی و میزان افزایش دستمزد هر سال نسبت به ارائه ضمانت نامه بانکی معتبر یا ملکی با تعهد کتبی صاحبان امضاء در دفترخانه اسناد رسمی مبنی بر پرداخت حق بیمه در مهلت مقرر قانونی به شعبه مربوطه اقدام کنند.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها