شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار درباره واریز سهمیه بنزین دی‌ماه | امشب سهمیه بنزین چه کسانی می‌سوزد؟

24 خرداد 1401
هشدار درباره واریز سهمیه بنزین دی‌ماه | امشب سهمیه بنزین چه کسانی می‌سوزد؟

سهمیه بنزین خودروها امشب، ۳۰ آذر ماه واریز می‌شود. اما برخی از کاربران فضای مجازی درباره کم شدن میزان سهمیه خودروی خود شکایاتی داشتند. اما آیا سهمیه بنزین برخی از مشترکان کم شده و یا سهمیه برخی واریز نمی‌شود؟

کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی در همین باره به ایسنا گفته بود: سهمیه واریزی سوخت خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آنها تکمیل شده باشد و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نمی‌شود.

همچنین سهمیه سوخت موتورسیکلت‌هایی که به سقف ۲۲۵ لیتر رسیده باشد هم واریز نمی‌شود. یعنی دارندگان کارت سوختی که ۹ ماه تمام از سهمیه سوخت خود استفاده نکرده باشند، امشب سهمیه سوخت دی ماه برای آنان واریز نمی‌شود.

دلیل این مساله این است که هر راننده تنها تا ۹ ماه می‌تواند بنزین سهمیه‌ای خود را ذخیره کند و پس از آن سهمیه بنزین افراد اضافه نمی‌شود. مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

بر این اساس امشب سهمیه سوخت  دی ماه برای کسانی واریز نمی‌شود که از ۹ ماه گذشته از سهمیه سوخت بنزین خود استفاده نکرده‌اند.

سهمیه سوخت دی ماه افزایش می‌یابد؟

آخرین بار و پیش از این سهمیه بنزین آذر ماه خودروها ۱۵ لیتر اضافه شده بود. دلیل این افزایش واریز سهمیه بنزین جبرانی بود. واریز این سهمیه سبب شد که سهمیه بنزین آذر ماه بیش از ۶۰ لیتر باشد. البته همان زمان گفته شد که بخشی از سهمیه مازاد واریز شده و واریز مابقی آن به دی ماه موکول می‌شود و احتمالا سهمیه بنزین دی ماه افزایش داشته باشد.

از طرف دیگر، از روز گذشته حرف و حدیث‌های زیادی درباره تغییر روند سهمیه بنزین مطرح شده است. کانال عرضه اولیه دیروز نامه‌ای از معاونت اقتصادی کشور منتشر کرد. بنا بر محتوای این نامه قرار است یارانه بنزین، بازتوزیع شود و به طور آزمایشی، سهمیه بنزین در جزیره کیش و قشم به جای خودرو، به افراد اختصاص داده شود. البته هنوز جزئیاتی درباره این ظرح اعلام نشده اما رییس کمیسیون انرژی مجلس هم روز پیش گفته بود: ملاک ما در تصمیم‌گیری درباره سهمیه بنزین، مصرف بهینه و بعد از آن رفاه مردم در حد معقول است.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها