جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

نحوه پرداخت بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگی / خودروی متعارف و غیرمتعارف چیست؟

24 خرداد 1401
نحوه پرداخت بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگی / خودروی متعارف و غیرمتعارف چیست؟

به گزارش بانک اول سردار تیمور حسینی، جانشین رییس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره بیمه شخص ثالث خودرو‌ها اظهار کرد: در قانون بیمه شخص ثالث تعریف شده است، خودرو‌هایی که ارزش آن‌ها از نصف دیه یک انسان کمتر باشد در دسته خودرو‌های متعارف قرار می‌گیرد و خودرو‌هایی که قیمت آن‌ها بیشتر از نصف دیه یک انسان باشد جزو خودرو‌های غیر متعارف محسوب میشود.

 

 

سردار حسینی درباره نحوه پرداخت خسارت توضیح داد: در حال حاضر با احتساب دیه ۶۴۰ میلیون تومانی یک انسان بالغ خودرویی که ۳۲۰ میلیون قیمت دارد جزو خودرو‌های متعارف قرار میگیرد و پرداخت خسارت برای این خودرو که در یک تصادف غیر مقصر باشد یعنی بیمه شخص ثالث طرف مقابل باید خسارت را پرداخت کند به صورت کامل می‌توان میزان خسارت را از بیمه دریافت کرد.

رییس پلیس راهور ناجا در خودرو‌های غیر متعارف نیز گفت: خودروی غیر متعارف برابر قانون بیمه شخص ثالث باید بیمه بدنه هم داشته باشد. اگر یک خودروی غیر متعارف در یک تصادف غیر مقصر بود و خسارت به وجود آمده بیشتر از پوشش بیمه‌ای خودروی مقصر بود، تنها مبلغی که از بیمه مقصر به خودروی غیر متعارف تعلق می‌گیرد سقف تعهد مالی بیمه شخص ثالث فرد مقصر است و مابقی خسارت توسط خود بیمه بدنه خودروی غیر متعارف تامین و پرداخت می‌شود.

سردار حسینی در پایان به دارندگان خودرو غیر متعارف توصیه کرد: پس کسانی که ارزش خودروی آن‌ها بیش از ۳۲۰ میلیون است، باید خودروی خود را بیمه بدنه کنند تا در تصادفات بتوانند بخشی از خسارت خودرو را بدون دریافت امتیاز منفی از شرکت بیمه، دریافت کنند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها