دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

5 نکته مهم و کلیدی برای تازه واردهای بورس

24 خرداد 1401
5 نکته  مهم و کلیدی برای تازه واردهای بورس

به گزارش بانک اول ورود عاقلانه به بازار  بورس در شرایط تورمی کنونی می‌تواند برای حفظ دارایی افراد ایده خوبی باشد و به سودآوری مناسبی هم برسد. داوطلبان و سرمایه گذاران تازه کار برای ورود به این بخش لازم است حتما پنج نکته زیر را در نظر بگیرند تا سرمایه گذاری موفق داشته باشند؛

1-  دانش کافی به دست آورید

در صورتی که تمایل زیادی دارید تا ارزش دارایی خود را حفظ کنید و وارد بازار بورس شوید، بد نیست در این خصوص اطلاعات و دانش لازم را کسب کنید. برای این کار بهتر است مقالات و اطلاعات صفحات کارگزاری‌های معتبر را مطالعه کنید و از خدمات مشاوره‌ای آن‌ها بهره ببرید. حتی برخی از کارگزاری‌ها و مجموعه‌های مجاز فعال در این حوزه، وبینارهای رایگان برگزار می‌کنند که شاید در روند کسب اطلاعات مورد نیاز برای ورود به بازار بورس موثر باشد. ضمن اینکه اگر زمان کافی برای کسب اطلاعات ندارید، این امکان وجود دارد تا سرمایه خود را به صندوق‌ها یا سبدگردان‌ها بسپارید تا متخصصان آن‌ها به راحتی در سهام‌های مناسب برای شما سرمایه گذاری کنند.

2- تکیه به اطلاعات وبسایت‌های نامعتبر در فضای مجازی ممنوع!

افراد تازه کار در هنگام کسب اطلاعات و دانش لازم برای ورود به بازار بورس لازم است به این نکته توجه کنند که در فضای مجازی صفحات و وبسایت‌ها مختلفی شکل گرفته که اعتبار خاصی ندارند و صرفا برخی از افراد نظرات و تجربیات خود را از این بخش ارائه می‌دهند. به همین دلیل این صفحات نمی‌توانند پایه مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کند. معمولا کارشناسان در وبسایت‌های تخصصی و معتبر و در فضاهای مرتبط با بورس، اطلاعات لازم را در زمینه سرمایه گذاری منتشر می‌کنند و در اختیار افراد قرار می‌دهند.

3- فراز و نشیب‌های بورس را در نظر بگیرید

بازار بورس کاملا متفاوت از بانک و سود سپرده‌های مختلف است. در این بازار کسی سوددهی نهایی را تضمین نمی‌کند. فقط متخصصان براساس آمار و داده‌های موجود و ترازنامه‌های شرکت‌های مختلف اطلاعاتی را برای سرمایه گذاری بهتر و تنوع بیشتر پرتفوی افراد در اختیار آن‌ها می‌گذارند. این امر موجب می‌شود تا در شرایط ضرر، خدشه کمتری به سرمایه افراد وارد شود.

4- در ابتدای کار سرمایه سنگین را سرمایه گذاری نکنید

به هر حال آموزش در فضای بورس با کسب تجربه در این بخش کارساز بوده و این امر هم مسلتزم صرف زمان لازم برای یادگیری و تجربه است. بنابراین بهتر است افراد بلافاصله بعد از آموزش‌های اولیه سرمایه گذاری زیادی نداشته باشند. اصطلاحا توصیه می‌شود تا افراد گام به گام در این حوزه پیش بروند. در صورتی که فردی تمایل به سرمایه گذاری زیاد در بورس دارد بهتر است این کار را به متخصصان و اهل فن بازار سرمایه بسپارد.

5- نگاه بلندمدت به بورس فراموش نشود

افرادی که به بازار سرمایه وارد می‌شوند اصولا باید دید بلندمدتی نسبت به آن داشته باشند. اشخاص کم صبر و تحمل که انتظار دارند در کوتاه مدت نتیجه هزینه و آموزش خود را بگیرند برای این حوزه چندان مناسب نیستند. معمولا افرادی در این حوزه موفق خواهند بود که بازار را در مدت طولانی بسنجند. به نوعی بورس عرصه‌ای برای صبر و ممارست محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.
شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد. معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها