ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

فراهم شدن فرصت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

24 خرداد 1401
فراهم شدن فرصت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

به گزارش بانک اول حجت الله عبدالملکی _ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی _ در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار کرد: در وزارت کار چهار حوزه محوری را متناسب با ابعاد زندگی مردم هدف قرار دادیم و به شکل چهار کلان پروژه اشتغال، آتیه، رفاه و اموال مردم تعریف کردیم که طی مدت4 سال دنبال خواهیم کرد.

او ادامه داد: در بحث اولویت اشتغال، زیست‌بوم ملی اشتغال را داریم که پروژه مهم و محوری این وزارتخانه به شمار می رود و در آن امکان و شرایط طراحی‌های جدید در حوزه اشتغال را فراهم کردیم.

وزیر کار ادامه داد: در حال حاضر گروه‌ها و الگوهایی را داریم که برای ما اولویت دارند و مهمترین گروه،   زنان محروم و سرپرست خانوار هستند که امکان فعالیت دارند.

 عبدالملکی تصریح کرد: به موجب این تفاهم‌نامه و با مساعدت و همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درصدد هستیم برای اشتغال و کسب و کار زنان محروم و سرپرست خانوار که قابلیت انجام فعالیت دارند، اقدام کنیم و الگوی ما در این طرح، تعاونی ها هستند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دوره ورود نظام های غربی و تفکرات لیبرال و سکولار باعث شد که مدل همکاری تعاونی فراموش شود در حالی که در دین و ادبیات دینی ما این الگو مورد تاکید قرار گرفته است لذا معتقدیم که اگر این دو مقوله زنان و تعاونی ها در کنار هم قرار بگیرند می توانیم فرصت‌های شغلی مناسبی برای آنها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم یک تغییر رویکرد در وزارت کار اتفاق افتاده و آن مسئله اهتمام به اشتغال است. خیلی‌ها به من توصیه می کردند که زیر بار اشتغال نروید و می گفتند ما متولی اشتغال نیستیم ولی ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این وزارتخانه باید زیر بار اشتغال برود و اگر اشتغال محصول هماهنگی است و وزارت کار دبیرخانه شورای عالی اشتغال است، این هم افزایی و هماهنگی را باید ایجاد کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دومین تغییر رویکرد با استقرار دکتر خزعلی در معاونت امور زنان ایجاد شد و نگاه ها مبتنی بر الگوی فرهنگ ایرانی- اسلامی شکل گرفت و نوع مطالبه‌گری برای مسئله زنان تغییر پیدا کرد.

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه به اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل تعاونی ها بانوان کمک شود.

انسیه خزعلی _ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری _ نیز در این مراسم اظهار کرد: ما خرسندیم که این حرکت را در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار و جوانان شروع می کنیم.

وی ادامه داد: ما مسائل و موضوعات متعدد و مختلفی را با وزارت مردم دنبال خواهیم کرد که بخشی از آن‌ها مربوط به زنان سرپرست خانوار بخشی مربوط به کودکان و بخش دیگر مربوط به زوجینی است که با اجرای مشاوره تحت پوشش قرار می گیرند.

خزعلی گفت: امیدواریم با حذف بسیاری از قوانین دست و پاگیر و حرکتی که وزارت کار برای دادن مجوزهای سریع آغاز کرده، ضمانتها برای زنان تسهیل و یک حرکت جهادی و انقلابی در شرایط اضطراری فعلی ایجاد شود./ایسنا

اخبار مرتبط
در این باره کاربری با انتشار تصویر زیر نوشت: عجیب‌ترین جنس ممکن را در آمازون دیدم! ۱۰ اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۷۹ دلار (تقریباً سه میلیون و پانصد هزار تومان) و ۱۰ تراول ۵۰ هزار تومانی ۲۱۰ دلار ( تقریباً نه میلیون و پانصد هزار تومان) قیمت خورده است. این کاربر توئیتری در انتها به شوخی نوشت: به نظر افرادی که نوروز در ایران بودند و عیدی گرفتند بعد از برگشتند، سعی در درآمدزایی دارند.
بر اساس اعلام برخی فعالان اقتصادی، در روزهای اخیر موضوع صدور کد هشت رقمی ثبت سفارش از سوی سامانه جامع تجارت با اختلاف مواجه شده است. این موضوع از سوی صاحبان کالا به دستگاههای متولی منتقل شده و پیگیری ها برای رفع این اختلال ادامه دارد.
طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها