دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط جدید قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان

24 خرداد 1401
شرایط جدید قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان

به گزارش بانک اول محمود مرتضایی‌فرد اظهار کرد: قرارداد جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یا همان بیمه تکمیلی سابق از اول فروردین ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال 1401 نیز فعال خواهد بود.

او  با بیان اینکه «زمان ثبت‌نام یا حذف و اضافه نفرات تحت پوشش برای این خدمت از اول فرودین ماه 1401 تا 31 خردادماه 1401 به مدت سه ماه تعیین شده است، افزود: متقاضیان دریافت این خدمت می‌توانند صرفاً از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir (بخش خدمات بیمه‌ای) و بدون مراجعه حضوری و فقط از طریق «رایانه» اقدام به ثبت‌نام یا حذف و اضافه نفرات جدید کنند.در این طرح ثبت تقاضای بازنشستگان از طریق تلفن همراه امکان پذیر نیست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری سهم سرانه هر نفر را در قرارداد سال جدید 45 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در قرارداد سال 1401 سقف پوشش خدمات جبران هزینه خسارت درمان نسبت به قرارداد قبلی نیز 30 درصد بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: قرارداد جدید در قالب پرداخت هزینه خسارت‌های درمانی است و شرکت طرف قرارداد صرفاً وظیفه محاسبه و تعیین مبلغ هزینه خسارت را برعهده دارد و صندوق بازنشستگی کشوری از محل سودآوری شرکت‌ها و سهم بازنشستگان، نسبت به پرداخت هزینه خسارت اقدام خواهد کرد. همچنین با توجه به اینکه مرحله آخر ثبت‌نام متقاضیان یا ثبت درخواست انصراف و حذف و اضافه افراد، ویرایش و ثبت «نشانی محل سکونت فرد دارای دفترکل بازنشستگی» است، بنابراین فرد متقاضی باید نشانی و شماره تلفن همراه را به درستی و با دقت ثبت یا اصلاح کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در پایان با بیان اینکه «جزئیات طرح در صفحه مربوط به ثبت‌نام و حذف و اضافه به طور کامل درج شده و متقاضیان باید متن مربوطه را به دقت مطالعه کنند» اعلام کرد: شماره تماس‌های 2500 (مرکز پاسخگویی صبا) و 75013 (آتیه سازان حافظ) با پیش شماره 021 آماده پاسخگویی در خصوص قرارداد جدید هستند.

تسنیم

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها