جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام نرخ حق بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد در سال 1401 + جدول

24 خرداد 1401
اعلام نرخ حق بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد در سال 1401 + جدول

با توجه به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد، مبلغ حق بیمه اختیاری و مشاغل آزاد مشخص شد.

در بیمه مشاغل آزاد به دلایلی فرد نمی‌تواند از نوع اجباری استفاده کند به همین دلیل باید از خویش‌فرما استفاده کند. نوع مشاغل آزاد بیشتر مزایای نوع بیمه اجباری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی و درمان را دارد.

 
به گزارش بانک اول از شرایط بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی این است که کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید حداکثر ۵۰ سال سن داشته باشند.

 

در بیمه اختیاری ۲۶ درصد به کل خدمات تعلق می‌گیرد

 

بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی برای صاحبان نوع مشاغل آزاد با نرخ ۱۲ درصد محاسبه می‌شود. فوت قبل وپس از بازنشستگی با نرخ ۱۴ درصد محاسبه خواهد شد و باید به افرادی که تحت تکفل فرد هستند حق بیمه پرداخت شود.

در بیمه اختیاری ۲۶ درصد به کل خدمات تعلق می‌گیرد که این خدمات شامل مستمری بازنشستگی، خدمات کفن و دفن، از کار افتادگی و هزینه پروتز و آروتز می‌شود. اما در خدمات صاحبان مشاغل آزاد کلیه آن‌ها تقسیم می‌شوند و بر اساس درصد به هر کدام هزینه تعلق می‌گیرد.

 

حق بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد در سال 1401

 

 

اخبار مرتبط
رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها