چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت سه نوع تسهیلات تولیدی با کارمزد تا ۸ درصدی در روستاها

24 خرداد 1401
پرداخت سه نوع تسهیلات تولیدی با کارمزد تا ۸ درصدی در روستاها

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا سید ابوالفضل رضوی با اعلام این خبر افزود : با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار معادل ۵ هزار و پانصد میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان برای توسعه روستایی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق های کارآفرین امید و توسعه کشاورزی برای عاملیت این کار در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات با سه نوع کارمزد هشت، شش و صفر درصدی تا سقف دو میلیارد تومان در مناطق روستایی، افزود: در مناطق مرزی اگر چندین خانوار مشارکت داشته باشند نرخ کارمزد صفر درصد خواهد بود و تاکنون سه فقره در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان و ۲ فقره در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی برای اشتغال پایدار پرداخت شده است.

به گفته رضوی، قرار است زمین و محل طرح نیز به عنوان وثیقه لحاظ شود.

وی با اشاره به این شرایط استثنایی تصریح کرد: تولید کنندگان و کارآفرینان به جای نرخ ۱۸ درصدی سود تسهیلات در شهرها، می توانند با ایجاد اشتغال در روستاها از این نرخ های پایین بهره ببرند و در توسعه روستاها نیز نقش آفرینی کنند.

سید ابوالفضل رضوی اظهار امیدواری کرد این تسهیلات نتایج مهمی همچون کاهش نرخ بیکاری در روستاها و حاشیه نشینی شهرها و افزایش مهاجرت معکوس را بدنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روستاها مرکز تولید و روستائیان تولیدکنندگان بزرگ هستند و اگر می خواهیم به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم دست یابیم باید به توسعه روستاها توجه کرد.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
جهانشیر طلوعی راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام بنده در یکی از روستاهای محروم زابل کارخانه تولید فیلتر هوای خودرو دارم با ۵۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری شخصی وارد عرضه تولید شدم و به فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه روستایی و شغل پایدار اقدام نمودم از معاونت محترم توسعه روستایی تقاضا دارم با قرار دادن ملک مذکور و حمایت از توسعه روستایی جهت ایجاد شغل برای جوانان بیکار روستا اقدام فوری انجام بدهند

خیراله طولابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من یه جوان تحصیلکرده هستم که بدلیل بیکاری یه دامداری صنعتی پانصدراسی گوسفند راه اندازی کردم که دارای دوسوله چهارصد متری که به متراژکلی سه هزار مترمربع راه که بدلیل نداشتن اعتبار توان خرید دام را ندارم از بانکها عامل تقاضامندم وام با سود پاین بهم بدید تا مشگلم حل شود .....یا روش دوم من طرح را طوری طراحی نمودم که مناسب هر طرح وکارخانه ای هست از سرمایه گذاران وبانکهای عامل تقاضامندم کمکم کنید تا بتونم مشگل پنجاه تا جوان تحصیلکرده را حل کنم