شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

نسخه کاغذی اوایل اسفند در بخش دارو حذف می‌شود

17 بهمن 1402
نسخه کاغذی اوایل اسفند در بخش دارو حذف می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تا اوایل اسفند به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که دیگر نیازی به نسخه کاغذی در خصوص دارو نیست و در این بخش نسخه حذف می‌شود.

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری گفت: موضوع نسخه الکترونیکی بالغ بر دو سال است که کلید خورده است و چند نهاد دولتی و خصوصی باید در این زمینه همکاری کنند که مراکز درمانی، وزارت بهداشت به عنوان متولی، بیمه گران پایه و بیمه گران تکمیلی از جمله این بخش‌ها هستند. بنا بود وزارت بهداشت سامانه‌ای را ایجاد کند تا اطلاعات در تبادل باشد و اقدامات لازم شکل گیرد. باید یک سامانه را وزارت بهداشت آماده می‌کرد که ما به عنوان بیمه مرکزی در انتهای این مسیر (روند حذف نسخه کاغذی) هستیم؛ بر این اساس به عنوان متولی مطرح کردیم اطلاعات لازم را به ما ارائه  دهند تا ما به بخش‌ها ارسال کنیم.

او افزود: در نهایت پس از طی شدن مراحل، داده‌ها از سمت وزارت بهداشت به بیمه مرکزی رسید، اما کامل نبود. اکنون در آخرین مرحله این اقدام هستیم. ما راه را کوتاه کردیم و در حال تست آن هستیم و در نهایت تا اوایل اسفند به شرکت‌ها اعلام می‌کنیم که دیگر نیازی به نسخه کاغذی در خصوص دارو نیست و در این بخش نسخه حذف می‌شود.

او در خصوص فهرست بدهکاران بیمه هم گفت: ما باید از رسوب مطالبات در صنعت بیمه جلوگیری کنیم. بر این اساس در گام اول باید مطالبات را اعلام می‌کردیم؛ گام بعدی ما ورود به نحوه خرید بیمه‌نامه بدهکاران است.

او در خصوص دیگر سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص  بحث بیمه نامتعارف و متعارف پاسخ داد: بیمه مرکزی نظر خود را داده و موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس و صحن هم رفته اما در اولویت قرار نگرفته است. ما نظرات خود را داده‌ایم و باید این موضوع در مجلس به شکل قانون تصویب شود.

او در خصوص کروکی برخط گفت: در این زمینه جریان داده‌ای بین پلیس راهور و بیمه مرکزی برقرار شده است و در ادامه مقرر شد پیامک بین مقصر و آسیب دیده ارسال شود. مقرر شد کارگروهی بین بیمه و راهور تشکیل و اختلالات سراسر کشور بررسی شود و طبق آخرین داده‌ها مدت دو ساعت تا رسیدن اطلاعات به بیمه مرکزی زمان صرف و سپس وارد فرایند ارزیابی خسارت و پرداخت می‌شود. همچنین برخی شرکت‌های بیمه به دنبال پرداخت آنلاین هستند.

رئیس بیمه مرکزی درباره انتشار بدهکاران صنعت بیمه، گفت: سال آینده بر نحوه خرید بیمه‌نامه بدهکاران بیمه تمرکز خواهیم داشت و سخت‌گیری‌ها بیشتر خواهد شد و درصدد هستیم با ورود وجوه نقد و بدهکاری به تقویت بنیه شرکت کمک شود.

استاد هاشمی درباره ورود فناوری به صنعت بیمه، گفت: امروز به دنبال ورود فناوری اطلاعات هستیم و البته صنعت بیمه مقداری در این زمینه کند عمل کرده است و ما تلاش می‌کنیم در بیمه مرکزی شتاب دهندگی شرکت‌های بیمه را در عرصه نوآوری افزایش دهیم و از فرایند ورود فناوری‌های جدید استقبال و از برداشتن هر گام موثری در این زمینه حمایت می‌کنیم؛ اما الزامات و قوانین باید رعایت شود.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارائه می‌کنند و این درست نیست؛ البته بیمه مرکزی تنها افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود. در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ کدام از شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

او افزود: کارگزاری‌های آنلاین قطعاً نواقص زیادی دارند، اما نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد و صنعت بیمه باید در موارد کسب و کار در این زمینه ورود کند و اینکه شرکت‌ها با کارگزاری‌ها قرارداد‌های بلندمدت منعقد می‌کنند درست نیست و باید برخورد انجام و قوانین بیمه‌گری اجرا شود و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

استاد هاشمی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرداخت بیمه گفت: در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و موارد دیگر موضوع این است که هنگام نرخ‌گذاری برای ساختمان در مواردی سطح بالا است و باید کارشناس نرخ‌گذاری کند. ابتدا باید بررسی کنیم که در بیمارستان گاندی این اقدام انجام شده یا خیر؟ شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک درستی در بیمه‌نامه داشته باشد و چنانچه این اقدام درست باشد بیمه‌گذار مکان‌های پرریسک نباید ورود کند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها