شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

مادران دارای ۳ فرزندِ روستایی رایگان بیمه می شوند

18 بهمن 1402
مادران دارای ۳ فرزندِ روستایی رایگان بیمه می شوند

در قالب طرح جوانی جمعیت تمام مادران غیرشاغلِ روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه روستاییان قرار می گیرند. 

به گزارش بانک اول از خراسان جنوبی، علیرضا اسدی امروز (۱۸ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان تنها راهی که می توانیم زمینه پوشش حداکثری بیمه روستایی را فراهم کنیم فرهنگ سازی است. 

به گفته وی حدود ۶۰ هزار نفر از جامعه مشمول استان که ۱۶۴ هزار نفر هستند بیمه شده صندوق هستند. 

مدیر بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه از لحاظ جمعیت تحت پوشش، ۳۶ درصد جامعه مشمول را پوشش دادیم، افزود: ۱۰۴ هزار خانوار دیگر در استان تحت هیچ پوشش بیمه ای نیستند لذا تلاش می کنیم این تعداد را بیمه کنیم.

وی با اشاره به پرداخت ۷۰ درصدی سهم بیمه توسط دولت، گفت: استقبال مردم از این بیمه بیشتر شده است اما باید در خصوص انفصال بیمه ای افراد که صندوق هیچ تعهدی بابت آن ندارد، اقدام و اطلاع رسانی شود. 

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: پنج هزار و ۷۴۱ نفر در استان مستمری بگیر هستند،  از جمعیت ۶۰ هزار نفری ۳۶ هزار نفر بیمه شده فعال هستند و برخی هم بیمه را انتقال داده اند، جمعیت غیر فعال هم داریم که حق بیمه خود را قطع کرده اند.

اسدی گفت: هشت هزار و ۵۰۰ نفر انفصال بیمه ای  در استان دارند که سیاست ما این است که این تعداد را به صندوق برگردانیم.

به گفته وی؛ از ابتدای امسال عملکرد ما نسبت به سایر استان ها خوب بوده است و رتبه پنجم کشوری را در بحت بیمه شدگان فعال داریم.

وی از وجود ۳۲ کارگزار در استان خبر داد و افزود: با وجود این کارگزاری ها روستایی ما حتما نباید برای بیمه شدن به مرکز استان مراجعه کنند.

به گفته مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش میزان مستمری داشته ایم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران گفت: متقاضیان تسهیلات نیازمند ضامن نیستند و امسال ۸۶۳ نفر سهمیه تسهیلات پنج تا ۱۵ میلیونی پرداخت شده است.

اسدی تصریح کرد: تنها استانی هستیم که ساختمان اداری صندوق را با ۳۰ میلیارد تومان شروع کرده ایم، این مبلغ تخصیص اعتبار داشته و با انتخاب پیمانکار، کار آغاز خواهد شد.

وی  از بیمه کردن رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند خبر داد و گفت: این مهم به محض ابلاغ اعتبار در سطح کشور و استان اجرایی خواهد شد.

وی از شناسایی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مادر روستایی نیازمند بیمه خبر داد و افزود: در قالب طرح جوانی جمعیت این مادران، امسال ۵۰۰ هزار نفر در کشور بیمه می شوند.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: