یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز پذیرش نسخ الکترونیکی دارویی از اول اسفند ماه

25 بهمن 1402
آغاز پذیرش نسخ الکترونیکی دارویی از اول اسفند ماه

شرکت‌های بیمه تکمیلی از ابتدای اسفند ماه سال جاری رسیدگی به نسخ الکترونیک دارویی را بدون نیاز به دریافت اسناد کاغذی در دستور کار خود قرار می‌دهند.

 به گزارش بانک اول محمود حق وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: علیرغم باقی ماندن برخی از مشکلات محتوایی مرتبط با اطلاعات نسخ الکترونیک دارویی ارسال شده از سوی بیمه گران پایه و وزارت بهداشت، اعم از برخی مغایرت‌های جدی بین مبلغ فاکتور ارائه شده به بیمه شدگان توسط داروخانه با مبلغ اعلام شده در سند الکترونیک، عدم ثبت کامل اقلام تحویلی به بیمار و ...، شرکت‌های بیمه تکمیلی جهت رفاه حال بیمه شدگان و کمک به اجرایی شدن کامل طرح ملی سلامت الکترونیک، آمادگی خود را برای اجرایی نمودن طرح پذیرش نسخ الکترونیکی دارویی اعلام کردند.

وی افزود: در جلسه همفکری که با حضور معاونین فنی، مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه تکمیلی، معاون نظارت و رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی تشکیل شد، نحوه اجرایی شدن طرح و ارائه راهکار‌های جایگزین برای مشکلات موجود به بحث و بررسی گذاشته شد. همچنین در پایان این نشست، مقرر شد شرکت‌های بیمه از ابتدای اسفند ماه سال جاری رسیدگی به نسخ الکترونیک دارویی، بدون نیاز به دریافت اسناد کاغذی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: در این راستا شرکت‌ها با اتکا بر صحت محتوای ارسالی از سمت بیمه گران پایه و با رعایت شروط، نسخ الکترونیک دارویی دریافتی را ملاک عمل قرار خواهند داد و برای رسیدگی نیازی به مراجعه فرد (جهت ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک، ارائه اسناد کاغذی و ...) نبوده و به محض دریافت نسخه الکترونیک توسط شرکت، فرآیند رسیدگی و پرداخت باید آغاز شود.

همچنین شرکت‌های بیمه مجاز به مطالبه مدرک، فاکتور کاغذی، عکس و ... و یا بارگذاری آن‌ها از طریق اپلیکیشن نیستند و تمامی مراکز موظف به استقرار نرم افزار برای انجام کامل فرآیند رسیدگی تا پرداخت نسخ دارویی در زیرمجموعه خود هستند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها