پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا و سکه درباره قیمت‌ها در پایان سال

07 اسفند 1402
پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا و سکه درباره قیمت‌ها در پایان سال
یک فعال بازار سکه و طلا، گفت: ممکن است با نوسان بازار جهانی، نرخ ارز و همچنین تشدید تقاضا در اسفند ماه، در ماه پایانی سال روند افزایش قیمت را داشته باشیم.

به گزارش بانک اول رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مردم منتظر کاهش قیمت نباشند، اظهار کرد: قیمت‌ها ثبات نسبی را در یک ماه گذشته طی کرده است بنابراین احتمال کاهش قیمت‌ها کم است.

نادر بذرافشان افزود: ممکن است با نوسان بازار جهانی، نرخ ارز و همچنین تشدید تقاضا در اسفند ماه، در ماه پایانی سال روند افزایش قیمت را داشته باشیم.

بذرافشان با اشاره خبر عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی درباره تاثیر این عرضه در بازار گفت: خبر عرضه سکه‌های بدون تاریخ صعود قیمت‌ها را متوقف کرد حتی اندکی نیز باعث کاهش قیمت‌ها شد.

وی افزود: البته اعلام شد که سکه‌های بدون تاریخ از ۱۳ اسفند در مرکز مبادله طلا و ارز عرضه خواهد شد، اما شرایط عرضه، مقدار و قیمت آن اعلام نشده است. این خبر در تاثیرگذار بود و باعث کاهش قیمت شد، اما چون نحوه عملیاتی عرضه اعلام نشد بازار واکنش جدی نداشت. اگر این شرایط اعلام شود در کاهش قیمت می‌تواند مهم باشد.

وی در پایان گفت: وضعیت تقاضا تغییری نکرده است امیدواریم در اسفند شرایط این صنعت که دچار آسیب شده تغییر کند و رونق به بازار طلا بازگردد.

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها