شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

۹ نشانه‌ ای که شما را از پول و ثروت دور می کند

27 اسفند 1402
۹ نشانه‌ ای که شما را از پول و ثروت دور می کند

اگرچه به نظر می‌رسد که علت فقر و نداری اکثریت مردم به عوامل خارجی برمی‌گردد، اما در حقیقت دلیل اصلی این وضعیت به خود افراد نسبت داده می‌شود.در زیر ۹ نشانه‌ دوری از پول و ثروت را برشمردیم که از دلایلی است که مانع دستیابی به ثروت زیاد می‌شود.

بی شک همه‌ ما به دنبال زندگی خوب هستیم.از این رو نقش پول و ثروت در دستیابی به این هدف بسیار مهم است، البته با شرط تسلط بر اصول و قواعد مالی.

به گزارش بانک اول، اما این وضعیت تنها در زمان حاضر وجود نداشته است؛ در هر دوره‌ای طی تاریخ، بسیاری از افراد در شرایط مالی ناهموار قرار گرفته‌اند و تنها تعداد کمی از افراد موفق به دستیابی به ثروت شده‌اند.

اگرچه به نظر می‌رسد که علت فقر و نداری اکثریت مردم به عوامل خارجی برمی‌گردد، اما در حقیقت دلیل اصلی این وضعیت به خود افراد نسبت داده می‌شود.

در زیر ۹ نشانه‌ دوری از پول و ثروت را برشمردیم که از دلایلی است که مانع دستیابی به ثروت زیاد می‌شود.

یکی از دلایل اصلی که ممکن است شما را از دستیابی به ثروت زیاد باز دارد، عدم تلاش کافی در کسب درآمد بیشتر است.

این موضوع بر این اصل ساده تکیه می‌کند که تلاش بیشتر معمولاً به موفقیت بیشتر منجر می‌شود. برای رسیدن به ثروت، نه تنها باید با هوشمندی و استراتژی کار کنید، بلکه نیازمند تلاش و کوشش مضاعف نیز هستید.

یکی دیگر از دلایل ممکن برای عدم دستیابی به ثروت، عدم توانایی در سرمایه‌گذاری است. تا زمانی که درآمدهای خود را به سمت سرمایه‌گذاری و رشد مالی تبدیل نکنید، نمی‌توانید به آینده‌ای پر از ثروت دست یابید.

سرمایه‌گذاری در منابع مختلف مانند بازار سهام، املاک و مستغلات، یا کسب و کارهای راه اندازی شده، می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را افزایش داده و ثروت بیشتری بدست آورید.

اگرچه سرمایه‌گذاری برای آینده شما ضروری است، اما نباید به شیوه‌های نادرست و پر ریسک سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری‌هایی که حساب نشده و بسیار ریسکی هستند، می‌توانند به آینده شما آسیب برسانند. بهتر است با مشاوران مالی متخصص همکاری کنید و به طور هوشمندانه و با بررسی دقیق ریسک‌ها، سرمایه‌گذاری کنید.

وابستگی به یک درآمد ثابت و مشخص، می‌تواند از دستیابی به ثروت برای شما مانع شود. زمانی که درآمدتان به یک منبع ثابت و مشخص وابسته است، علاوه بر اینکه احتمال از دست دادن آن بالاست، ذهن شما نیز محدود و وابسته خواهد شد.

برای دستیابی به ثروت، باید به تنوع درآمدها و منابع مالی فکر کنید و به تدریج وابستگی خود را به یک منبع ثابت کم کنید.

این روزها تبلیغات رنگارنگ و جورواجور و طرح‌های متنوع برای خرید هر جنس و محصولی سبب شده که دست زدن به خریدهای عجیب و غریب خیلی خیلی بیش از هر زمانی رونق پیدا کند؛ از همین رو است که باید حواستان را کامل و شش دانگ جمع کنید که در این دام جذاب و فریبنده نیافتید.

افتادن در دام خریدهای متعدد و متنوع نه تنها در درون شما یک عادت (بهتر است بگوییم یک اعتیاد) بدشگون و بدیومن را ایجاد می‌کند، بلکه سبب می‌شود خیلی زود خود را در مسیری ببینید که خرجتان با دخلتان نمی‌خواند.

قطعا در چنین شرایطی شما قادر نخواهید بود در مسیر موثرِ سرمایه‌گذاری وارد شوید و موفقیت‌های مالی را برای خودتان رقم بزنید، و حتی برعکس، شما پس از مدتی درگیر بدهی‌هایی خواهید شد که در اثر خریدهای بی‌رویه برایتان بوجود آمده‌اند.

این یک جمله‌ی بسیار مشهور است که می‌گوید:
«اگر برای هدف خود نجنگید، حتما برای هدف شخصی دیگر خواهید جنگید»، و این واقعیتی مسلم است؛

اگر شما برای دستیابی به اهداف خود کاهلی کرده و مسیر تنبلی را در پیش بگیرید و به خاطر چالش‌های احتمالی که در مسیر هدفتان است، قید هدفتان را بزنید؛ خیلی زود خود را در شرایطی خواهید دید که در حال کار و تلاش برای هدف دیگری هستید.

به همین دلیل، اگرچه احتمالا کار و تلاش شما زیاد باشد، اما بازخورد و نتیجه‌ای که برای خودتان دریافت می‌کنید، ناچیز خواهد بود.

اگرچه ریسک‌پذیری حساب نشده و بدون آگاهی، اشتباهی بسیار بزرگ و گاه جبران‌ناپذیر است؛ اما ان به معنای عدم پذیرش چالش و یا خطرپذیری در روند زندگی نیست.

در واقع تا زمانی که در محدوده‌ی امن خود به زندگی ادامه دهیم و نخواهیم از این منطقه خارج شویم؛ نخواهیم توانست چیزهای نو و جدیدی را درک کنیم، از آنها بهره بگیریم و در راستای موفقیت‌های خود آنها را به کار ببندیم.

بسیاری از عدم موفقیت‌های مالی و غیر مالی هم از همین بابت است که قبل از هر حرکت و تلاشی، برای خود هدف برنگزیده‌ایم و دقیقا نمی‌دانیم که برای چه چیزی در حال حرکتیم.

قطعا زمانی که برای رسیدن به مقصدی، مسیری عکس آن مقصد را انتخاب بکنیم، حرکت و تلاش ما برای رسیدن به آن مقصد، فقط و فقط ما را از آن دورتر و دورتر می‌کند و چه بسا کار ما را برای دست‌یابی به آن مقصد سخت‌ و سخت‌تر خواهد کرد.

عادت افراد موفق بر این است که همیشه اول برای موفقیت‌های خود سرمایه‌گذاری کنند (چه مالی، چه زمانی و …) و سپس، با باقی‌منده‌ی دارایی مالی، زمانی و … خود به هزینه‌کرد در موارد دیگر بپردازند.

و این دقیقا برعکس آن چیزی است که افراد ناموفق همیشه بدان دست می‌زنند. آنها اغلب دارایی‌های خود را صرف چیزهای بی‌اهمیت، بی‌ارزش و غیراولویت می‌کنند و پس از آن اگر چیزی باقی ماند (که اتفاقا عموما چیزی هم باقی نمی‌ماند)، باقی‌مانده را صرف روند موفقیت‌های خود می‌کنند.

و شاید بتوان بزرگترین مانع در مسیر موفقیت مالی و یا هر گونه موفقیت دیگر را موضوع محدودیت‌های ذهنی دانست.

تا زمانی که ما در ذهن خود بر این باور باشیم که امکان دستیابی به موفقیت‌های مالی برای ما وجود ندارد، یا اینکه شرایط بیرونی تعیین کننده‌ موفقیت‌های ما هستند و هیچ گاه‌ نخواهیم توانست عملی مناسب را در راستایِ نیلِ به موفقیت داشته باشیم و لذا موفقیتی هم برایمان در کار نخاوهد بود.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها