دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

زیر پای سکه خالی شد/ سقوط قیمت ها ادامه دارد؟

21 فروردین 1403
زیر پای سکه خالی شد/ سقوط قیمت ها ادامه دارد؟

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها دوباره نزولی خواهد شد.

به گزارش بانک اول به دنبال تخلیه هیجانات بازار ارز و سکه، قیمت سکه امامی دیروز برای سومین روز متوالی در هفته جاری کاهشی شد.

در همین راستا بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه امامی روز قبل در حدود ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بسته شد که نسبت به روز یکشنبه ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده است. البته لازم به ذکر است که قیمت سکه برای دقایقی تا 40 میلیون و 900 هزار تومان هم پایین آمده بود.

همچنین همزمان با کاهش قیمت‌ها حباب سکه امامی هم کاهشی شد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد حباب سکه در سه روز ابتدای هفته جاری بیش از ۳ میلیون افت کرده است. تحلیل‌گران گفتند از دست رفتن کنال 44 میلیونی سکه به معنای این بوده که زیر پای سکه خالی شده است.

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها دوباره نزولی خواهد شد. به عقیده این دسته با عدم انتشار سیگنال‌های منفی جدید، خریداران هیجانی تقریبا از بازار خارج شده‌اند و نظاره‌گر هستند.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت تتر تا حدودی نزولی شده و در نیمه اول کانال ۶۳ هزارتومانی قرار دارد. با این‌ حال، اونس جهانی طلا بالای محدوده ۲۳۴۰ دلار ماندگار شده و همین اتفاق ممکن است تا حدودی کاهش سکه را تعدیل کند.

تکنیکالیست‌ها هم بر این باورند که سکه امروز در مرز 41 میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده آنها در صورتی‌که این مرز حفظ شود، احتمال رسیدن آن به کانال 42 میلیون تومان وجود دارد. با این‌حال اگر مرز یاد شده از دست برود، این امر می‌تواند قدرت کاهشی را بیشتر کند و سکه دوباره به سمت کانال 40 میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

اخبار مرتبط
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.
سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.
بازار امروز شاهد شیب نزولی قیمت طلا و سکه در جریان معاملات است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها