یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

لزوم نظارت بیشتر بر ارائه دستگاههای پوز فروشگاهی به مشتریان

24 خرداد 1401
لزوم نظارت بیشتر بر ارائه دستگاههای پوز فروشگاهی به مشتریان

 به گزارش بانک اول ارائه دستگاه های پوز فروشگاهی توسط بانک ها و موسسات اعتباری به جهت جذب منابع مشتریان بانک های دیگر در شبکه بانکی مرسوم است. 

اما نکته ای که کمتر به آن توجه می شود ضعف نظارتی به جهت ارائه دستگاههای پوز فروشگاهی به مشتریان است. به عبارت دیگر یک مشتری می تواند همزمان از چندین بانک و موسسه اعتباری دستگاه پوز داشته باشد. 

این موضوع را احتمالاً شما نیز در مراجعات خود به سوپرمارکت ها و مغازه های سطح شهر به وفور دیده‌اید. این در حالی است که این تعداد پوز فروشگاهی در یک مغازه کوچک عملاً کاربردی نداشته و سبب هدر رفت این دستگاه ها می شود.

البته موضوع عدم کارایی چندین دستگاه پوز فروشگاهی در یک مغازه بعد مثبت قضیه می باشد. موضوع مهم دیگری که کمتر به آن توجه می شود این است که ارائه این دستگاه های پوز فروشگاهی در نبود نظارت کافی می ‌تواند پولشویی و دیگر اقدامات مجرمانه را تسهیل کند. 

جالب اینجاست که برخی از این پوز های فروشگاهی دارای قابلیت های هستند که بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی که ارائه دهنده این دستگاه ها هستند نیز از آن بی اطلاع هستند. 

خوب است بانک مرکزی با ارائه بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور لزوم مدیریت و نظارت بیشتر بر ارائه دستگاههای پوز فروشگاهی را به زیر مجموعه خود اعلام از مخاطرات ناشی از پولشویی, کلاهبرداری‌ و اعمال مجرمانه را به شبکه بانکی گوشزد کند.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: