ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

سودهای حساب های کوتاه مدت همچنان دومرحله‌ای واریز می‌شود

24 خرداد 1401
سودهای حساب های کوتاه مدت همچنان دومرحله‌ای واریز می‌شود

به گزارش بانک اول اوایل شهریور ماه سال جاری بود که بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی از آنها خواسته بود که نرخ های سود سپرده های خود را کاهش و به حداکثر ۱۰ درصد برای حساب های کوتاه مدت و ۱۵ درصد برای حساب های بلند مدت تغییر دهند. 

در همان 10 روز نخست شهریورماه بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پاسی از شب در شعبه حضور داشته تا حساب های کوتاه مدت نرخ سود پایین را به حساب های بلند مدت با نرخ سود بیش از ۱۵ درصد تغییر دهند.

همچنین برخی دیگر از بانک ها حساب های کوتاه مدت بیش از ۱۵ و ۲۰ درصد را برای همان چند روز ابتدای شهریور ماه افتتاح و اعلام کردند تا یک سال آینده به همان طریق نرخ سود بالا به آنها پرداخت می شود.

البته تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری برای پرداخت نرخ سود بالای ۲۰ درصد سود پرداختی را به صورت دو مرحله ای واریز می‌کردند. به عبارت دیگر نرخ اصلی که معمولاً ۱۰ درصد است در نخستین ساعات بامداد اول دی ماه به حساب مشتریان واریز و در بامداد دوم و سوم دی ماه نیز ما به تفاوت نرخ سود ۱۰ درصد تا نرخ سود ۲۰ تا ۲۲ درصد به حساب مشتریان واریز شده است. 

به گزارش سایت اخبار بانک، این واریز سود دو مرحله ای که ناشی از تخلف بانک موسسه مالی و اعتباری می باشد همچنان در برخی از بانکها ادامه دارد و بانک مرکزی نیز ترجیح می‌دهد در این مورد سکوت را پیشه کنند. بانک ها و موسسات مالی و اعتباری بیم آن دارند که در صورت واریز یک مرحله ای سود ۲۰ درصد مورد مواخذه بانک مرکزی و هیئت انتظامی بانک ها قرار گرفته و جرائمی را برای آنها در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات