ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرط خرید در بافت‌های فرسوده

24 خرداد 1401
پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرط خرید در بافت‌های فرسوده

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه بخش مسکن یکی از مهمترین حوزه‌های مطرح شده از سوی رئیس جمهور در دولت دوازدهم است، گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور جهت نوسازیبافت‌های فرسوده سعی کرده‌ایم در سال گذشته تمامی ابزارهای مالی و حقوقی برنامه بازآفرینی شهری را تدوین و مصوبه ‌آن را اخذ کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در این حوزه در نظر گرفته‌ایم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به خریداران و سازندگان این بافت‌ها بود.

عشایری با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های سازندگان نبود مشتری برای واحد‌های ساخته شده در بافت‌های فرسوده بود، گفت: دولت سعی کرد از طریق کاهش نرخ تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده نگرانی این سازندگان را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تأکید کرد: متقاضیانی که در سال 97 از طریق صندوق مسکن یکم سپرده‌گذاری می‌کنند، می‌توانند تسهیلاتی با نرخ سود 6 درصد به شرط خریداری واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده دریافت کنند.

وی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده یک پیچیدگی خاصی دارد که ما سعی کرده‌ایم با مطالعات دقیق بتوانیم به صورت محله‌ای تمامی بخش‌های محله‌های فرسوده را نوسازی کنیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات