پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

استمهال ۲ ساله مطالبات بانک‌ها از واحدهای صنفی پلاسکو

24 خرداد 1401
استمهال ۲ ساله مطالبات بانک‌ها از واحدهای صنفی پلاسکو

 به گزارش بانک اول محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، درپاسخ به سوالی درباره وضعیت بیمه کسبه و کارگران ساختمان پلاسکو با اشاره به اینکه کمیته فوری رسیدگی به فاجعه پلاسکو در دولت متشکل از معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد، رفاه، تعاون، صنعت و معدن، دادگستری و رئیس کل بانک مرکزی است، اظهار داشت: در این کمیته موضوع مربوط به واحدهای صنفی مستقر در پلاسکو مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ساختمان پلاسکو 602 واحد صنفی فعال وجود داشته است، این واحدها دارای بدهی‌هایی به سیستم بانکی بوده‌اند که مطابق تصمیمات کمیته مقرر شد مطالبات بانک‌ها از واحدهای صنفی مستقر در پلاسکو و فعالیت‌های مربوط به این واحدها به مدت 2 سال استمهال شود و 50 درصد جرائم مربوط به آنها بخشوده شده که نیمی از آن توسط سیستم بانکی و نیمی از آن از محل بودجه عمومی تامین و پرداخت می شود، تا آسیب دیدگان تنها در مورد اصل بدهی خود و بعد از 2 سال در اقساط مشخص شده پاسخگو باشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: در کمیته فوری در مورد شاغلین در پلاسکو نیز تصمیماتی اتخاذ شد، با توجه به اینکه 720 نفر از شاغلان پلاسکو دارای بیمه هستند، برای مدت 4 ماه از تسهیلات بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور با ابلاغ به وزیر کشور برخی از حوزه‌های مربوط به رسیدگی علل و عوامل بروز حادثه پلاسکو و مدیریت بحران پس از وقوع حادثه را به ایشان محول کردند، کارگروه دیگری در آینده نزدیک با حضور اساتید دارای تجربه در حوزه مدیریت شهری تشکیل خواهد شد و نتایج بررسی های کارشناسانه به استحضار مردم خواهد رسید و افراد این کمیته جمعی از مسئولان ذیربط در مدیریت بحران و مدیریت شهری هستند که در تهران متولی آن شهرداری تهران است و وزیر کشور از طرف دولت حضور خواهد داشت.

شریعتمداری با بیان اینکه 720نفر شاغل ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، گفت: دولت نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبوده و در این زمینه کمیته‌ای فوری به مسئولیت معاونت اجرایی و وزرای ذیربط تشکیل شده است.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها