چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

آلودگی‌های اینترنتی افزایش یافت

24 خرداد 1401
آلودگی‌های اینترنتی افزایش یافت

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) آمار آلودگی یک سال اخیر کشور را منتشر کرده است. در نمودارهای زیر تعداد بات‌نت‌ها و آسیب‌پذیری‌هایی که در ماه‌های اخیر تا پایان مهر ماه سال جاری ثبت شده،  قابل مشاهده است. منحنی distinct تعداد ‌IPهایی را نشان می‌دهد که برای آن‌ها حداقل یک مورد گزارش آلودگی ثبت شده و منحنی total  مجموع کل آلودگی‌های این‌IPها را نمایش می‌دهد.

بات‌نت (Botnet) شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک بات مستر (Bot Master) برای انجام فعالیت‌های مخرب و اغلب حملات DDoS یا ارسال ایمیل‌های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده است. در مهرماه، در مجموع هشت میلیون و ۲۹۹ هزار و ۳۵۹ بات گزارش شده است. تعداد بات‌ها تا خردادماه کمتر از ۵.۵ میلیون بوده، در ماه‌های تیر و مرداد افزایش داشته و به ۱۰ میلیون هم رسیده است.

همچنین آسیب‌پذیری (Vulnerability) به معنی ضعف در روش‌های امنیتی سیستم، کنترل‌های داخلی، یا پیاده‌سازی است، که می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. در مهر ماه، شش میلیون و ۹۲۴ هزار و ۲۶۰ آسیب‌پذیری گزارش شده است. تعداد آسیب‌پذیری‌ها اگرچه در مقایسه با شهریور که پنج میلیون بوده افزایش داشته، اما در مجموع در یک سال گذشته، تعداد آسیب‌پذیری‌ها روبه کاهش بوده است.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: