دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

آیا والمارت در حال تبدیل شدن به یک بانک است؟

24 خرداد 1401
آیا والمارت در حال تبدیل شدن به یک بانک است؟

به گزارش بانک اول؛ در مقاله‌ای که اخیرا در TalkBusiness.net منتشر شده، نویسنده در مورد قراردادهای جدید والمارت با گرین دات، و چگونگی مشارکت آن‌ها در شکل دادن یک برنامه فین‌تکی جدید به نام TailFin Labs  که یک شتابدهنده فین‌تکی بین ارائه دهندگان خدمات مالی و خرده فروشان است، بحث کرده است. با چنین اخباری اولین فکری که به ذهن‌مان می‌رسد این است که آیا والمارت در حال تبدیل شدن به یک بانک چالش‌گر است؟

 

والمارت اعلام کرده که توافق مانی کارت یک توسعه شراکت است که از سال ۲۰۰۶ ایجاد شده بود. برنامه مانی کارت والمارت دارای یک کارت دبیت آماده است که به بزرگ‌ترین برنامه توسعه خرده فروشی در نوع خود در ایالات متحده تبدیل شده است.

 

این برنامه برای مشتریان غیر بانکی این فرصت را فراهم می‌کند تا سرمایه‌شان را مدیریت کنند، رایگان پول انتقال دهند و چک بدون کارمزد صادر کنند. به علاوه مشتریان می‌توانند از طریق دوربین تلفن همراهشان احراز هویت شوند و  در حساب‌هایشان سپرده‌گذاری انجام دهند. هم‌چنین مشتریان دارای مانی کارت در برابر تراکنش‌های غیرمجاز حفاظت می‌شوند. 

 

همچنین ماموریت شتابدهنده فین‌تکی TailFin Labs توسعه محصولات نوآورانه و خدمات و تکنولوژی‌هایی است که مخصوص خرید خرده فروشی و خدمات مالی مشتریان است. 

 

این واقعا یک حرکت بزرگ است. اغلب زمانبندی ورود تکنولوژی‌های جدید به بازار خرده فروشی موفق نبوده، چون یک طرف به صورت مناسب مجهز نبوده است. ولی در مورد والمارت، شرکا اطمینان دادند که مقدار اصطکاک احتمالی در زمان تکمیل تراکنش خرده فروشی حداقل خواهد بود. 

 

هدف شتابدهنده جدید والمارت تمرکز بر توسعه راهکارهای تکنولوژی است که کانال‌های جدید خرده فروشی و خدمات مالی را برای مشتریان و کسب‌وکارها یکپارچه کند. این شتابدهنده با استفاده منحصربفرد از راهکارهای فین‌تکی، که منجر به ایجاد پلتفرم «بانکداری به عنوان خدمت» شده است، به دنبال توسعه‌ی ابزارهای خرده فروشی در کانال‌های فروش والمارت است‌.

 

این یک مثال از تکنولوژی جدید «بانکداری به عنوان خدمت» (BaaS) است که بر اساس آن یک شرکت می‌تواند به کاربران نهایی، خدمات بانکداری را با پشتیبانی یک بانک ارائه دهد. والمارت یکی از اولین شرکت‌هایی است که از بانکداری به عنوان خدمت استفاده می‌کند و خود را به عنوان بانک آنلاین معرفی نکرده است.

 

در این مسیر به هم پیوستن سیستم‌های خرده فروشی و سیستم‌های پرداخت، تحولی است که ادامه خواهد یافت. ولی در حال حاضر، بانکداری به عنوان یک خدمت یک مدل تایید نشده و تحت بررسی بیش‌تر است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: