پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

سهم سرمایه در گردش از تسهیلات بانکی چقدر است؟

24 خرداد 1401
سهم سرمایه در گردش از تسهیلات بانکی چقدر است؟

به گزارش بانک اول، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت (صمت) بخش صنعت-معدن در این مدت 137 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کردند که  72.4 درصد معادل 99 هزار و 300 میلیارد تومان از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.

بخش بازرگانی نیز در هفت ماهه اول امسال 83 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده که 38.6 درصد از آن صرف تامین سرمایه در گردش شده است.

در بخش کشاورزی و خدمات نیز در این مدت به ترتیب 23 هزار و 900 میلیارد تومان و 76 هزار و 800 میلیارد تومان به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است که به ترتیب 61.6 و 49.7 درصد از تسهیلات داده شده به این بخش‌ها را شامل می‌شود.

در بخش مسکن نیز هشت هزار و 400 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده که این مبلغ معادل 25.4 درصد از کل تسهیلات 33 هزار میلیارد تومانی است که به این بخش پرداخت شده است.

در این میان سهم "خرید کالای شخصی"، "ایجاد" و "توسعه" از کل تسهیلات پرداخت شده به بخش‌های مختلف به ترتیب 12.6، 11 و 10.2 درصد است.

همچنین بخش "تعمیر" که 2.9 از تسهیلات بانکی را دریافت کرده، کمترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

در سال‌های اخیر بارها اعلام شده که کمبود سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

 

 منبع/ایسنا

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها