دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بازپرداخت ثامن الحجج و میزان به کجا رسید؟

24 خرداد 1401
بازپرداخت ثامن الحجج و میزان به کجا رسید؟

 به گزارش بانک اول چند وقتی است که دیگر خبر از بازپرداخت سپرده های موسسات منحل شده ای چون ثامن الحجج نیست. سپرده گذاران کلان این موسسات مالی و اعتباری همچنان منتظر هستند تا دولت تدبیری برای سپرده های آنها انجام دهد.

بانک صادرات که مسئولیت بازپرداخت سپرده های موسسه منحله میزان را برعهده گرفته است ابتدا پرداخت‌ها را با سرعت خوبی انجام می‌داد اما به نظر می رسد مشکلات املاک و مستغلات موسسه میزان راه را برای بازپرداخت سایر سپرده ها سخت کرده است.

بانک پارسیان نیز در ابتدا پرداخت سپرده های موسسه منحله ثامن الحجج را به خوبی انجام داد و به نظر می‌رسد این بانک نیز درگیر نقد شدن املاک این موسسه است. در کنار این دو موسسه غیر مجاز، سپرده گذاران موسسه اعتباری مجاز کاسپین نیز منتظر اتمام روند انتقال تعاونی های تجمیعی و پرداخت حداقل سود ماهانه عقب افتاده خود هستند تا در آخر سال با مشکل مواجه نشوند.

البته در این راه همت ویژه مسئولان گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود. به نوشته اخبار بانک، املاک موسسه میزان و ثامن الحجج توقیف شده اند و بانکهای صادرات و پارسیان نمی توانند از آن املاک استفاده کنند. خوب است در این پایان سال که بسیاری از سپرده گذاران موسسه میزان و ثامن الحجج درگیر مشکلات مالی شده اند روند پرداخت ها تسریع شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها