شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

بورس اوراق بهادار

۴ عاملی که آینده بورس را سبز می‌کنند/ آیا وقت تغییر فرا رسیده است؟
با توجه به این که عمده شرکت‌های صادرکننده فعال در بازار سرمایه درآمدهای ارزی خود را با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌کنند، دلار نیما به یک متغیر اثرگذار در صورت‌های مالی تولیدکنندگان تبدیل شده است.
افت اندک بورس در آخرین روز معاملات
در آخرین روز کاری هفته تعداد ۲۶۵ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۳۷۳۵ میلیارد تومان بود. فملی، پارسیان و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که پارسیان مثبت و دو نماد دیگر منفی شدند. همچنین فولاد، شپنا و فملی از نمادهای پرتراکنش امروز بودند.
شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پارسان، شپنا و شپدیس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، وپارس و وامید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص بورس ۳ هزار واحد افت کرد
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، بفجر و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی نوری، بوعلی و حکشتی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بازار بورس در دو روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته است این در حالی است که قبل از آن بازار به نوعی متعادل رو به مثبت بود. روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد به رقم دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.
کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
امروز شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۸۴ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند. همچنین فرابخودرو و انبوه سازی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
نقشه راهنمای ورود به بورس
هدایت نقدینگی سرگردان به بورس به‌عنوان بازاری که کمترین اثر تورمی را ایجاد می‌کند، بهترین راهکار سرمایه‌گذاری است. اما چه زمانی می‌توان برای خرید و فروش اقدام کرد؟ به‌طور کلی عوامل مختلفی از اهداف زمانی تا بزنگاه‌های حساس سیاسی و اقتصادی در این رهگذر دخیل هستند.
 شاخص بورس به رشد ۱۵۰۰ واحدی بسنده کرد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شتران، وپاسار و حکشتی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی وپارس، ومعادن و کگل با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش نقره در شهریور ماه
علاوه بر شمش نقره در کالاهای دیگری مثل مس، سرب و روی هم برنامه‌ریزی کردیم تا این کالاها را هم وارد چرخه معاملات گواهی سپرده کالایی کنیم که با تنوع دارایی‌ها در این بازار، صندوق‌های چند کالایی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انواع این کالاها بازدهی متناسب با ریسک سرمایه‌گذار را پرداخت کنند.
رشد ناچیز شاخص بورس
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی تاپیکو، شستا و شپدیس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد و افق با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص بورس ۹ هزار واحد افت کرد
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 625میلیون ورقه به ارزش 6هزار و 702میلیارد تومان در 149هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 94واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 533واحد قرار گرفت.
کاهش بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی وشیمایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
شاخص بورس ۴هزار واحد افت کرد
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شپنا، وبملت و خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فارس، وپارس و بفجر با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شوک کوتاه مدت انتخابات از بورس خارج شد
بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد کاهش تراز شاخص کل و افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن بود. بورس تهران در یک ساعت ابتدایی معاملات دیروز، شاهد حرکت خلاف جهت شاخص هم‌وزن و شاخص کل بود. شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس تهران در نیمه اول معاملات سهامی روز گذشته، اختلاف روند روز‌های معاملاتی قبل را پوشش دادند و در نیمه دوم معاملات با روندی مشابه نوسان داشتند.
 نحوه محاسبه شاخص صندوق‌های طلای قابل‌معامله
صندوق‌های طلای قابل‌معامله در بورس (ETF‌های طلا) به‌عنوان یکی از ابزار‌های مهم سرمایه‌گذاری، امکان دسترسی به بازار طلا را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.
اتفاق جدید در فرابورس
وی با اشاره به اینکه سابقه حجم و قیمت معاملات در بازار توافقی برای عموم قابل مشاهده است، افزود: در این بازار دامنه نوسان و حجم مبنا وجود ندارد و معاملات بر مبنای توافق است و الزاما بر مبنای قیمت اعلام شده امکان انجام معامله برای تمامی متقاضیان وجود نخواهد داشت.
بورس درجا زد
بازار سرمایه پس از دو روز رشد چشمگیر، امروز با افت مواجه شد و شاخص کل با کاهش ۵۱۳۴ واحد به رقم دو میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید.
پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان سود به سهام‌داران از طریق سجام
تعداد ۹ ناشر در هفته گذشته سود جاری و مطالبات بیش از یک میلیون و ۲۳۶ هزار سهام‌دار به مبلغ یک هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان را از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.
شاخص بورس ۳۷ هزار واحد رشد کرد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فارس، فولاد و وغدیر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کچاد، وامید و بوعلی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
واکنش بازارها به انتخاب مردم
با مشخص‌شدن نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز بورس با یک رشد تاریخی مواجه شد و قیمت طلا ، ارز و خودرو با نزول مواجه شدند.
پرواز تاریخی شاخص بورس
شاخص کل فرابورس با رشد 819 واحدی به رقم 22 هزار و 973 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 6 هزار و 71 واحد به سطح 125 هزار و 58 واحد رسید.
شرایط خرید ۴۰ کامیونت فورس در بورس کالا
بورس کالا، شرایط خرید ۴۰ کامیونت فورس با و بدون کابین خواب و موعد تحویل ۱۶ شهریور را برای عرضه امروز(شنبه) ابلاغ کرد.
شاخص کل بورس کانال ٢ میلیون و ١٠٠ هزار واحدی را مجددا فتح کرد
در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، فملی، حکشتی و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.
زمان سومین عرضه اولیه سال مشخص شد
سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با عرضه اولیه ۵ درصد سهام نور ایستا پلاستیک طی دو مرحله به روش ترکیبی، دوشنبه(۱۸ تیر) در فرابورس انجام می‌شود.
رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس
معامله گران در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم و حق تقدم را با انجام بیش از ۲۰۷ هزار معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال دادوستد کردند.
نحوه دریافت کد سجام چگونه است؟ +  روش‌های استعلام
کد سجام یا همان کد بورسی یک شناسه یکتا و شامل سه حرف (معمولا سه حرف اول نام خانوادگی فرد) و 5 عدد رندوم است که به هر فرد یا نهاد حقوقی که قصد فعالیت در بازار بورس اوراق بهادار را دارد، اختصاص داده می‌شود. در حال حاضر ضرورت ثبت نام در سجام برای تمام افراد فعال در بازار سرمایه وجود دارد.
آخرین وضعیت عرضه خودروها در بورس کالا ۱۴۰۳ + شرایط فروش و زمان تحویل
بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی روبرو بوده است. تعلیق برجام، تحریم‌ها، افت تولید، ممنوعیت واردات، سقوط ریال و دلالی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا التهابات بازار را به اوج خود برسانند. افزایش قیمت سرسام‌آور خودرو، کاهش قدرت خرید مردم و عدم تناسب عرضه و تقاضا، از جمله مهم‌ترین پیامدهای این چالش‌ها بوده است.
رشد نسبی شاخص بورس
بازار سرمایه پس از شش روز کاری افزایش، روز گذشته ۲۳ هزار واحد افت کرد اما امروز وضعیت تالار شیشه‌ای متعادل بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲۰۷ واحد به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.
بازار سرمایه از چه چیزی می‌ترسد؟
بازار سرمايه يكي از حساس‌ترين و تاثيرپذيرترين بازارهاست كه با كوچك‌ترين اتفاق سياسي و اقتصادي رنگ تابلوهاي آن تغيير مي‌كند، از روز يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ماه كه بالگرد سيزدهمين رييس‌جمهور ايران و هيات همراه او دچار سانحه ش
پیش‌بینی بورس فردا 11 تیر 1403
بازار طلا و صندوق های طلا در بازار روز جاری روند مثبتی را به خود گرفته بود و در مقابل بازار سرمایه با افت بیش از 22 هزار واحدی کار را تمام کرد این موضوع در حالی رخ داد که نرخ دلار نیمایی نیز وارد کانال 43 هزار تومان شده است و بانک مرکزی همچنان تلاش می کند تا نرخ اخزا را روی اعداد کمتر از 30 درصدی نگه‌دارد.
عقب نشینی شاخص کل بورس پس از یک هفته رشد
در این روز به ترتیب نماد‌های فولاد، نوری، فملی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
واكنش بازارها به دوقطبي جديد انتخابات
مشخص شدن نتيجه انتخابات چهاردهم رياست‌جمهوري و راهيابي مسعود پزشكيان و سعيد جليلي به مرحله دوم اين انتخابات، تاثير خود را بر بازارهاي مالي گذاشت.
پیش‌بینی بورس فردا 10 تیر 1403 /آیا سیگنال‌های تکنیکالی مثبت برای رشد شاخص کل به وجود آمده است؟
در جریان معاملات روز جاری ارزش معاملات در محدوده 4500 میلیارد تومانی قرار داشت که نسبت به روزهای پیشین کمی بهبود پیدا کرده بود. اما ابهام همچنان برای بازار سرمایه و برای آینده اقتصادی و سیاسی به واسطه دور دوم انتخابات همچنان پابرجا است البته که بازار پیش‌بینی می کند که احتمالا چه کسی پیروز میدان 15 تیر ماه (دور دوم انتخابات) خواهد بود.
 واکنش بورس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری
شاخص کل فرابورس با رشد 141 واحدی به رقم 22 هزار و 445 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 627 واحد به سطح 119 هزار و 672 واحد رسید.
عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا + تاریخ تحویل
عرضه ۲۰ دستگاه کامیون کشنده امپاور و ۲۰ دستگاه کامیون فورس فردا(یکشنبه) در بورس کالا انجام می‌شود.
رشد شاخص‌های بورسی در اولین روز بعد از انتخابات
شاخص کل بورس با تغییر ۷٬۰۰۰ واحدی به عدد ۲٬۰۹۲٬۰۰۰ واحد نزدیک شد. بر این اساس شاخص هم وزن نیز ۲٬۰۰۰ واحد رشد کرد. این درحالی است که امروز، اولین روز معاملاتی بعد از انتخابات دولت چهاردهم است. در این بین بوعلی و نوری بیشترین تاثیر مثبت و در نقطه مقابل خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. از ۷۹۲ نماد قابل معامله امروز نیز ۵۶ درصد از بازار در محدوده منفی معامله می‌شوند.
نمودار بورس بالا رفت
طی سه روز کاری اخیر بازار سرمایه رشد ملایمی را تجربه کرده است. در دومین روز هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۳۵۶ واحد افزایش یافت و در عدد دو میلیون و ۴۲ هزار و ۸ واحد ایستاد.
پیش‌بینی بورس فردا 3 تیر 1403 / بیانه نهادهای صنفی بورس به نامزدهای انتخاباتی
هفته گذشته در خصوص واریز 60 میلیون دلاری منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اخباری منتشر شد و قرار بر این بود در مرحله نخست 800 میلیارد تومان به بازار تزریق شود که در این رابطه روح‌اله شریفیان رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه این طور عنوان کرده است که این مبلغ واریز شده است و طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که صندوق توسعه ملی مابقی ۶۰ میلیون دلار را در ۲ بخش مجزا پرداخت کند.
 وضعیت شاخص بورس در اولین روز کاری هفته
گفتنی است سه نماد «نوری»، «فملی» و «بوعلی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «تجلی» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «ذوب» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «کرمان» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
پیش‌بینی وضعیت بورس تا پایان انتخابات ریاست جمهوری
پنج کارشناس بازار سرمایه از وضعیت بورس تا پایان انتخابات ریاست جمهوری می‌گویند و توصیه‌هایی برای سهامداران دارند
بورس صعودی شد+ جزییات
بازار بورس در آخرین روز کاری هفته رشد کرد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش ۷۹۶۵ واحد به رقم دو میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید.
چگونه در دام نوسان‌ گیران بورس نیفتیم؟ / اگر فریب نوسانگیرها را خوردیم، چه کنیم؟
اگر غیرحرفه‌ای باشید ممکن است در یکی از این موج‌های نوسان ناآگاهانه وارد بازی شوید و پول خود را از دست بدهید. نوسان‌گیری اگرچه در مقاطع و دوره‌هایی از بازار سهام، تاکتیک موفقی است، اما آمارها نشان می‌دهند که به هیچ وجه به‌عنوان یک استراتژی کسب سود در بلندمدت نمی‌تواند مطرح باشد
پیش‌بینی بورس فردا 30 خرداد 1403 / 2.030.000 واحد رقم شاخص کل
ارزش معاملات در روز جاری در بازار اوراق بهادار تهران به عدد 4800 میلیارد تومان رسید. سهم ارزش معاملات گروه خودرویی 156 میلیارد تومان بود و این گروه بعد از مدت‌ها دوباره جایگاه برتر ارزش معاملاتی صنایع بازار سرمایه را به خود گرفت. در این چند وقت گروه بانکی در صدر برترین گروه‌ها از نظر ارزش معاملاتی بود که در پایان معاملات امروز این گروه با ارزش معاملاتی در حدود 72 میلیارد تومانی در جایگاه ششم قرار گفت.
کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس امروز ۲۹ خرداد ماه با کاهش ۹ هزار و ۲۹۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی قرار گرفت.
اطلاعات بـازار سهام را  کجا ببینیم؟
شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که اطلاعات مربوط به قیمت لحظه‌ای سهام، میزان سودآوری، وضعیت مالی، نسبت قیمت به درآمد، اطلاعات مربوط به قابلیت نقدشوندگی، ترکیب سهامداران، طرح‌های توسعه‌ای و... درخصوص یک شرکت را چگونه می‌توان به‌دست آورد.
تغییر دامنه نوسان بورس از ۹ تیرماه
مجید عشقی اظهار کرد: در آخرین جلسه هیات مدیره، با پیشنهاد بورس تهران مبنی بر تمدید مهلت یکساله شرکت‌های ایران خودرو و سایپا جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت موافقت بعمل آمد.
ریزش ۱۶ هزار واحدی در بورس
بازاربورس از اوایل اردیبهشت امسال در یک روند کاهشی قرار گرفته است. در ۵۸ روز گذشته بازار سرمایه ۱۲ روز افزایشی و ۴۶ روز کاهشی بوده است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نیز به نظر می‌رسد این بازار در شرایط انتظار و تلیق به سر می‌برد. از پایان اردیبهشت تا امروز نیز تعداد روزهای سبز بورس به عدد پنج رسید.
بورس ریخت
شاخص هم‌وزن نیز ۳۳۰۵ واحد کاهش پیدا کرد و در عدد ۶۶۹ هزار و ۶۷۳ واحد ایستاد.