شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

اطلاعات هویتی در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد

24 خرداد 1401
اطلاعات هویتی در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد

به گزارش بانک اول به نقل از سازمان بیمه سلامت مریم حسینی با بیان اینکه چاپ دفاتر بیمه سلامت در همه صندوق ها از ابتدای تیر ماه متوقف شده، افزود: برای اطمینان و آگاهی بیمه شده از وضعیت بیمه ای خود سربرگ دفتر چه حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده در اختیار وی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: همزمان با حذف دفترچه از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰، دریافت خدمات بیمه ای در داروخانه و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد آن شهرستان صرفا بصورت الکترونیکی و با ارائه شماره ملی و کد رهگیری از طرف بیمه شدگان امکان پذیر خواهد بود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به پوشش بیمه ای تعدادی از داروها و خدمات منتخب همانند سوماتوتروپین ویکتوزا، کارنیتین و دانسیتومتری صرفا به شرط تجویز الکترونیکی، ضروری است موضوع به نحو مقتضی به اطلاع کلیه پزشکان رسانده شود.

به گفته وی، در راستای اجرای الزامات قانونی مبنی بر استقرار نسخه نویسی الکترونیک پنل سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان به نشانی :/https://eservices.ihio.gov.ir/erx  در اختیار قرار داشته و این اداره آمادگی کامل جهت آموزش و استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به صورت حضوری و غیر حضوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی به نشانی http // eservices.ihio.gov.ir / esc/: می توانند نسبت به مشاهده اطلاعات هویتی، اصلاح اطلاعات، تغییر عکس، تمدید اعتبار، مشاهده کلیه نسخ تجویزی و سایر امکانات این سرویس اقدام کنند.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها