جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سپرده بانکی بیشتر سود می‌دهد یا خرید طلا؟

24 خرداد 1401
سپرده بانکی بیشتر سود می‌دهد یا خرید طلا؟

به گزارش بانک اول در هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا در بازار تقریبا با نوسان کمی همراه بود و معاملات نیز بوی عید گرفته و جنبه مصرفی داشت و بر این اساس حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته دوم اسفندماه حاکی از این است که قیمت سکه و طلا در ابتدای هفته در مقایسه با هفته قبل کاهشی بود و در ادامه ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را با کاهش ۳۲۰ هزار تومانی آغاز کرد و روز بعد با افزایش ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه دوباره سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و پس از آن به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بهای متوسط ۱۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

بازار طلای خام در هفته گذشته نیز تقریبا باثبات بود، به‌طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار روز شنبه یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان و روز بعد سه هزار تومان افزایش قیمت داشت.

نرخ طلای خام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت به این ترتیب که روز دوشنبه برابر یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و چهارشنبه ۳۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت. روز پنجشنبه نیز با بهای یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تومان بود و فردای آن روز به نرخ پنج میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب برابر پنج میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و پنج میلیون و ۲۲۸ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته نیز به مبلغ پنج میلیون و ۲۱۲ هزار تومان داد و ستد شده است.

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی همچنان تحت تاثیر بحران اوکراین است و در هفته گذشته با ۴۲ دلار افزایش هفتگی روز گذشته به یک هزار و ۹۳۲ دلار رسید.

کشتی آرای افزود: برخلاف افزایش بهای انس جهانی نرخ ارز همچنان از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در مجموع قیمت طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده است.

او  اظهارداشت: در این روزها افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه موجب افزایش حباب سکه شده است و سکه روز پنجشنبه با ۱۸۰ هزار تومان حباب ۳۰ هزار تومان افزایش حباب داشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه وضعیت معاملات در هفته گذشته خوب بوده است گفت: می‌توان گفت بوی عید گرفته است و به همین دلیل تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش داشته و این به دلیل رشد تقاضا در روزهای پایانی سال است.

او  ادامه داد: وضعیت بازار طلا را به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مذاکرات وین پیش‌بینی کرد اما چون در ماه‌های گذشته نرخ ارز مدیریت می‌شود قیمت‌ فلز زرد در داخل کشور باثبات است.

این مقام صنفی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر با احتیاط انجام می‌شود و بیشترین سودی که در سال گذشته نصیب سرمایه‌گذاران شده سود بانکی ۲۰ درصدی بوده و طلا و سکه و ارز این بازدهی را نداشته است و داد و ستدها در بازار طلا جنبه مصرفی دارد.

ایرنا

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها