ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

5 نشانه کمبود ویتامین B12

24 خرداد 1401
5 نشانه کمبود ویتامین B12

5 نشانه کمبود ویتامینB12



ویتامین های A،B،C،D،E،K شش گروه اصلی از ویتامین هستند که بدن برای عملکرد مناسب به آن احتیاج دارد. ویتامین A،D،E،K محلول در چربی هستند و توسط بدن تا حدی ذخیره می شوند. ویتامین B, C محلول در آب هستند و در صورت مصرف بیش از حد از طریق ادرار دفع می شوند. بنابراین این دو ویتامین کمتر از سایرین در بدن وجود دارد.

ویتامینB12 زیرمجموعه ویتامین گروه Bمی باشد. این ویتامین به طور بالقوه می تواند صدمات جبران ناپذیری خصوصا به مغز و سیستم عصبی وارد کند. کمبود ویتامین B12 در افراد بالای ۶۰ سال اسید معده کمتری تولید می شود همچنین می تواند علائم روان پریشی و شیدایی را ایجاد می کند.

در اینجا، پنج نشانه کمبود ویتامین را ذکر می کنیم:
1. خستگی بدون دلیل:
اگر به سهولت هنگام انجام فعالیت خسته می شوید احتمالا دچار کمبود این ویتامین هستید، آنچه شما باید انجام دهید مصرف غذاهای سرشار از ویتامین b12 است. این موارد شامل، جگر و تخم مرغ و مواد غذایی دیگر می باشد.

2. احساس سرگیجه:
ویتامین b12 نقش مهمی در فشار خون دارد چنانچه فشار خون شما افت کند ممکن است همراه با علائم بیماری های دیگر همراه شود.

5 نشانه کمبود ویتامینB12
5 نشانه کمبود ویتامینB12

3. فراموشی زود هنگام :
ممکن است لیست انجام کارهایتان را به سرعت فراموش کنید. گاهی این سرعت آنچنان شتاب دارد که می خواهید به پزشک مراجعه کنید.

4. اختلال در عملکرد های عضلانی:
ماهیچه ها به اعصاب متصل هستن و زمانی که دچار کمبود ویتامین هستید. عملکرد ماهیچه تضعیف می شود.

5. احساس سوزن شدن:
این یک احساس ناخوشایند است که به دلیل کمبود ویتامین B12 اتفاق می افتد. استفاده مواد غذایی گوشتی و تخم مرغ می تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

ویتامین های A،B،C،D،E،K
ویتامین های A،B،C،D،E،K

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها