ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کنیم در خرید های اینترنتی مورد حمله و هک قرار نگیریم و حسابمان خالی نشود

24 خرداد 1401
چه کنیم در خرید های اینترنتی مورد حمله و هک قرار نگیریم و حسابمان خالی نشود

به گزارش بانک اول فیشینگ یا به اصلاح سوء استفاده از رمز کار بانکی در خرید های اینترنتی به معظلی بزرگ تبدیل شده است. شما با انجام راهکار زیر می توانید خود را ایمن سازید

در ابتدا شما باید 2 حساب داشته باشید / یکی حساب اصلی شما که حتی پیشنهاد می شود برای این حساب کارت بانکی نیز فعال نکنید و یا اگر کارت بانکی دارد آن را در جایی محفوظ دارید و در اختیار کسی قرار ندهید. و یک کار ویژه خرید های خود داشته باشید که رمز دوم آن نیز فعال می باشد.

حال نیاز به یک اپلیکیشن اینترنت بانک دارید و یا می توانید از حساب های وب سایت بانک خود خدمات بانک داری اینترنتی استفاده کنید.
در حساب اصلی خود مبلغ اصلی حساب را نگه دارید و فقط به اندازه ی مصرف روزانه خود توسط اینترنت بانک یا همراه بانک خود به حسابی که به آن کارت متصل می باشد مبلغ جابجا کنید.

برای امن بودن حساب اصلی خود نیز به شعبه بانک مراجعه کرده و جابجایی اینترنتی را محدود کنید مثلا 100.000 تومان در روز که حتی اگر اینترنت بانک شما هک شود امکان جابجایی فقط تا 100.000 تومان وجود داشته باشد.

در ضمن برای بالابردن امنیت حساب بانکی خود می توانید از شعبه درخواست رمز یکبار مصرف برای ورود به اینترنت بانک داشته باشید و فقط زمانی که از دستگاه OTP استفاده می کنید و یا رمز یک بار مصرف برای شما پیامک می گردد می توانید وارد حساب خود شوید پس اگر حتی کسی رمز اینترنت بانک شما را داشته باشد کاری نمی تواند انجام دهد.

ولی این محدودیت بین حساب های خود شما اعمال نمی گردد مثلا شما یک خرید 10.000.000 تومانی دارید همان موقع می توانید از حساب اصلی خود به حساب کارت خود جابجا کرده  ( توسط اینترنت بانک یا موبایل بانک ) و خرید انجام دهید.

با استفاده از این روش حتی اگر کارت شما سرقت شود و رمز آن را سارق داشته باشد فقط می تواند به اندازه مصرف یک روز شما از حساب شما برداشت کند.چون پول دیگری در این حساب وجود ندارد و این حساب خالی است.

به یک نکته دقت کنید / طمع نکنید / هیچ کس بی خود و بی جهت به شما جایزه نمی دهد / پای عابر بانک نروید / 90% فیشینگ ها در پرداخت های اینترنتی زیر 10 هزار تومان است / یا سعی کنید پرداخت اینترنتی زیر 10 هزار تومان نداشته باشید و یا اگر دارید دقت نمایید.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها