شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷دی ماه/ بررسی چرایی افزایش نرخ ارز در هفته سوم دی ماه

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷دی ماه/ بررسی چرایی افزایش نرخ ارز در هفته سوم دی ماه

امروز اولین قیمت دلار در بازار آزاد با 100تومان افزایش 25930 و یورو 31500تومان اعلام شد و صرافی ملی هم نرخ فروش دلار را به 25850 و یورو را به 31720تومان افزایش داد؛ صرافی‌ها هم امروز دلار را با قیمت 25501 و یورو 31057تومان می‌فروختند.

این روند افزایشی متوقف نشد تا جاییکه در آخرین ساعات معاملات دلار سد مقاومتی را شکست و نرخ فروش آن در بازار آزاد به 26050 و یورو 31700تومان صعود کرد، صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار را به 25900 و یورو را ان افزایش داد اما نرخ در صرافی‌ها ثابت ماند.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر از جمله تنش‌های دوباره پیش آمده درخصوص بازشماری آراء انتخابات آمریکا، دستور برگشت یک ناو آمریکایی به منطقه خلیج فارس و احتمال افزایش تولید نفت در خاورمیانه باعث شده نرخ ارز بعد از حدود یک ماه ثبات در کانال 25هزار تومان، امروز از مرز 26هزار تومان عبور کند.

از طرف دیگر گفته شده که باتوجه به ضرر معامله‌گران در نتیجه کاهش نرخ ارز و ماندگاری آن در نرخ‌های پایین، نوسان‌گیران سعی دارند با جوسازی علیه اخبار سیاسی و تنش جلوه دادن آن‌ها زیان خود را جبران کنند؛ اگرچه جو بازار ارز هنوز افزایشی نشده و معامله‌گران امید چندانی به ادامه‌دار بودن روند صعودی فعلی ندارند لذا در نرخ‌های فعلی حجم فروش بالا رفته اما کماکان تقاضا برای خرید ارز پایین است.

بر اساس موارد گفته شده، انتظار می‌رود که دلار تا پایان هفته جاری همچنان در مدار صعودی باقی مانده اما شیب آن ملایم باشد؛ یک فعال بازار ارز در این زمینه اظهار کرده که ماندگاری دلار در نرخ‌های فعلی بالا نیست و به احتمال زیاد طی هفته آینده و پس از جبران بخشی از زیان نوسان‌گیران دلار مجددا به کانال 25هزار تومان بازگردد.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات