یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

طلا هفته را چگونه به پایان خواهد رساند؟+تحلیل تکنیکال

24 خرداد 1401
 طلا هفته را چگونه به پایان خواهد رساند؟+تحلیل تکنیکال

به گزارش بانک اول دیروز طلا ابتدا تا 1850 دلار کاهش یافت که یک سقوط بسیار بزرگ برای طلا به شمار می رفت؛ سپس توانست تا اوج چند ماهه خود یعنی 1890 دلار رشد کند اما در نهایت توانست در این سطح نیز تثبیت شده و در کانال 1860 دلار به کار خود پایان داد.

یکی از مهم ترین عواملی طلا توانست روز گذشته روند صعودی خود را بازپس بگیرد، سقوط شدید بازار رمز ارز ها بود که طی روز های گذشته به طور متوسط 30 درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

این موضوع باعث شد تا ریسک پذیری در بازار کاهش یافته و سرمایه گذاران به سمت بازار فلزات گرانبها مانند طلا و نقره حرکت کنند که در نتیجه افزایش تقاضا قیمت طلا افزایش پیدا کرد.

از طرف دیگر اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نیز تاثیر خود بر روی بازار ها را اعمال کرده و قیمت طلا در محدوده صعودی خود باقی ماند.

با این وجود طلا در صورتی که نتواند سطح 1900 دلار را از ان خود کند، روند صعودی بیشتر آن ادامه نخواهد یافت. البته این به معنای افت شدید طلا نیست اما برای صعود های بیشتر طلا نیاز به عبور از این مقاومت دارد.

امروز نیز داده های مربوط به بیکاری ایالات متحده منتشر خواهد شد که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار طلا داشته باشد و قیمت ان را جا به جا کند.

از نگاه فنی طلا شرایط خوبی داشته و روندی صعودی دارد. مهم ترین حمایت قیمت طلا در حال حاضر 1861 دلار و مهم ترین مقاومت پیش روی طلا نقطه 1892 دلار می باشد.

طلا برای ادامه روند صعودی خود باید سطح 1866 دلار که میانگین متحرک 21 روزه ان است را حفظ کند. در صورتی که توانایی این کار را نداشته باشد، در معرض حرکت نزولی قرار خواهد گرفت.

سقوط از سطوح حمایتی 1866 و 1861 دلار می تواند باعث حرکت نزولی بیشتر طلا شده و آن را به سطح پشتیبانی بعدی طلا در زیر 1850 دلار، یعنی 1846 دلار برساند.

اخبار مرتبط
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت:همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه درخصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند. به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.
در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها