دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا بازنشستگانی که عضو کانون نیستند نمیتوانند وام بگیرند؟

24 خرداد 1401
آیا بازنشستگانی که عضو کانون نیستند نمیتوانند وام بگیرند؟

به گزارش بانک اول در توضیح شروط دریافت وام گفته شده که بازنشسته باید کارت عضویت کانون بازنشستگان را داشته باشد. برخی از متقاضیان وام عضو کانون‌ها نیستند. آیا این افراد نمی‌توانند وام بگیرند؟

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان این موضوع را رد می‌کند.

او می‌گوید: برای دریافت وام شرط عضویت بازنشستگان در کانون وجود ندارد. کانون‌ها موظف هستند که درخواست وام همه‌ی بازنشستگان را ثبت کنند. عضویب در این کانون‌ها اجباری نیست. عضویت دل بخواهی است. کانون‌ها امکانات بسیاری مثل سفرهای زیارتی، خریدهای فروشگاهی و… دارند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تاکید می‌کند: این موضوع را به کانون‌ها ابلاغ کرده‌ام که برای دریافت وام هیچ الزامی برای عضویت در کانون نیست. مجددا نیز آن را ابلاغ می‌کنم.

شروط ثبت‌نام وام بازنشستگان
 باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند.
سن متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.
بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، ‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد.
بازنشسته نباید در سه سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.
مبلغ وام هفت میلیون تومان و بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک است.
بازنشسته شماره سیم کارت به نام خودش داشته باشد.
بیات می‌گوید: برخی از کانون‌های بازنشستگی آنلاین ثبت‌نام می‌کنند و برخی دیگر ثبت‌نام حضوری دارند. اما در نهایت باید همه‌ی درخواست‌ها از طریق کاربرها در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت شود.

تعداد کل بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از سه میلیون نفر است. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان در این مرحله ۱۲۰ هزار فقره وام پرداخت می‌شود. واریز این وام تا پایان سال ادامه دارد.

همچنین مبلغ این وام که تا سال گذشته پنج میلیون تومان به ازای هر نفر بود امسال ۴۰ درصد افزایش یافته و به هفت میلیون تومان رسیده است./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط دریافت وام فوری به سراغ سایت دیگری رفتم. اطلاعات ویژه‌ای در شرح شرایط نیامده بود و بیشتر شکل و شمایل تبلیغاتی داشت. برای مثال درباره نرخ بهره نوشته شده که این نرخ بسته به موسسه مالی، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت متفاوت است. ضمن اینکه، وام فوری یک روزه بدون نیاز به ضامن ارائه می‌شود و در این بین ممکن است از چک، سفته یا دیگر انواع تضمین‌ها استفاده شود.
متقاضیان استفاده از این طرح می‌توانند نسبت به افتتاح حساب “سپرده کوتاه مدت شایان یک” اقدام نموده و بر اساس معدل حساب ۲ تا ۶ ماهه خود از این تسهیلات با دوره بازپرداخت از ۱ تا ۳ سال با نرخ های سود ۱۴، ۱۸ و ۲۳ درصد بهره مند شوند.
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها