یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه /پیش بینی بازار طلا در هفته آینده

24 خرداد 1401
 ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه /پیش بینی بازار طلا در هفته آینده

به گزارش بانک اول محمد کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی در هفته گذشته از 1860 دلار تا 1872 دلار در نوسان بود و امروز به طور متوسط 1 دلار کاهش داشت و به 1865 دلار رسید.

وی گفت:ازطرفی قیمت ارز هم به طور متوسط حدود 500 تومان در طول یک هفته گذشته کاهش یافته و همین عامل باعث شد قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت سیر نزولی پیدا کند.

 

وی آزادسازی منابع مالی ایران را عامل مهم کاهش قیمت ارز در هفته گذشته عنوان کرد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد کاهش داد و ستدها و نبود تقاضا برای خرید طلا و سکه همچنان در بازار وجود دارد.

بازار جواهر

کارشناس بازار طلا و جواهر گفت :حباب سکه در هفته گذشته با توجه به صعود قیمت ارز و اونس جهانی برای یک روز بالای 300هزار تومان بود اما امروز در آخرین معاملات انجام شده حباب سکه به 210 هزار تومان رسید که نشان دهنده کاهش 80 هزار تومانی آن می باشد.

کشتی آرای بیان کرد:به نظر می رسد تا مذاکرات وین نوسان قیمتها در بازار طلا و ارز وجود داشته باشد اما در هفته آینده پیش بینی می شود قیمت ارز در همین محدوده در نوسان باشد زیرا قیمت ارز مدیریت شده است و قیمت طلا و سکه نیز در هفته آینده با نوسان جزیی و محدود روبه رو خواهد شد.

وی در پایان گفت :به دلیل عدم برگزاری مراسم و دور همی ها به علت محدودیتهای کرونایی داد و ستدها در بازار جواهر کاهش یافته و رونق چندانی ندارد مگر با ادامه واکسیناسیون و برداشته شدن محدودیتها و انجام مراسم و جشنها رونق به این بازار بازگردد.

قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه 27 آبان 1400 و تغییرات هفتگی

وی امروز قیمت سکه طرح قدیم با 300 هزار تومان کاهش هفتگی امروز به 12میلیون و 300هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید با 370 هزار تومان کاهش هفتگی امروز به 12میلیون و430هزار تومان رسید.

نیم سکه با 80هزار تومان کاهش هفتگی امروز به 6 میلیون و 420 هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه با 70 هزار تومان کاهش هفتگی به 3 میلیون 720 هزار تومان تغییر قیمت داد.

سکه های یک گرمی بانک مرکزی با 50 هزار تومان کاهش هفتگی امروز 2300000هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم با 43 هزار تومان کاهش هفتگی به 1میلیون و 242هزار تومان تغییر یافت.

قیمت هر مثقال طلای آبشده با 180 هزار تومان کاهش هفتگی به 5 میلیون و382هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت:همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه درخصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند. به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.
در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها