شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

بدون ضامن هم می توان وام گرفت!/ پرداخت تسهیلات در بانک قرض الحسنه رسالت بر مبنای اعتبار/سامانه نمره‌دهی مرآت راه‌اندازی شد

24 خرداد 1401
بدون ضامن هم می توان وام گرفت!/ پرداخت تسهیلات در بانک قرض الحسنه رسالت بر مبنای اعتبار/سامانه نمره‌دهی مرآت راه‌اندازی شد

به گزارش بانک اول  به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند.

وی یادآورشد: این سامانه در بانک قرض الحسنه رسالت برای آسان کردن دریافت تسهیلات و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که در صورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.

حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت نخستین و تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور است، افزود: تمرکز این بانک  بر ارکان شرعی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.  سه بحث شرط گذاشتن، دریافت کارمزد بالا و بحث وجه التزام (دیرکرد) باعث ربوی شدن خدمات بانکی می شود که در بانک قرض الحسنه رسالت این موارد کاملا مطابق با فتواهای مراجع عظام، حذف شده و یا بسیار کمرنگ و درصدد حذف شدن است.

وی همچنین بانک قرض الحسنه  رسالت را بانکی اجتماعی برشمرد که نه سهامداران سودی از بانک دریافت می کنند و نه سپرده گذاران سودی دریافت خواهند کرد. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون بیش از دو میلیون فقره تسهیلات در این بانک پرداخت شده است، اظهارداشت: این تسهیلات با میانگین ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد سالیانه ۲ درصد پرداخت شده است.

وی سقف تسهیلات این بانک را ۳۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: بانک قرض الحسنه رسالت بانکی خُرد است و مخاطبین آن ۸۰ درصد از  افراد جامعه هستند که نیاز به تسهیلات کلان ندارند.

حسین زاده با تاکید بر رتبه بانک قرض الحسنه رسالت در تعداد تراکنش های الکترونیکی گفت: اولین کارت شتابی این بانک در سال ۹۲ واگذار شده که طی این چهارسال و از بین ۳۶ بانک و موسسه اعتباری به رتبه یازدهم دست یافته ایم که این مهم نشان می دهد در چه ابعاد و با چه سرعتی حرکت می کنیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره اجرای بانکداری اجتماعی در این بانک گفت: یکی از دلایل گران بودن خدمات بانکی، بانکداری سنتی است. به گفته حسین زاده، در بانکداری اجتماعی خدمات ارزانتر و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می شود.

وی با اشاره به راه اندازی کانون های در بانکداری اجتماعی افزود: در استان اصفهان ۸۰۰ کانون قرض الحسنه در سازمان ها، محلات، روستاها و مساجد وجود دارد که در مجموع ۴۰ هزار نفر عضو این کانون ها هستند.

حسین زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعداد شعب این بانک در استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲ شعبه در این استان خدمات بانکی ارائه می دهند که امیدواریم در آینده ای نزدیک دیگر نیازی به شعبه نداشته و بتوانیم خدمات غیرحضوری ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه با اشاره به اهمیت کارآفرینی اجتماعی در جامعه و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت: ما بانک خُرد هستیم و با همیاری اجتماعی سعی داریم کسب وکارهای خُرد و اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این خصوص الگویی به نام شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت طراحی شده است، گفت: این شبکه متشکل از پنج مجموعه (انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه وکارآفرینی اجتماعی، پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، بانک قرض الحسنه رسالت  و گروه توسعه کارآفرینی ثمین) است که بانک در این شبکه نقش تامین مالی خُرد را برعهده دارد.

حسین زاده توسعه کسب و کارهای خُرد و خانگی در شهرهای کوچک و روستاها را از جمله مهم ترین اهداف این شبکه عنوان کرد. در ادامه این نشست خبری، مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان بااشاره به ۸۰۰ کانون بانکداری اجتماعی در استان گفت: اعضای این کانون ها نیاز به مراجعه فیزیکی به شعب بانک قرض الحسنه رسالت ندارند.

ابراهیم مسکین در خصوص اجرای اعتبارسنجی در استان اصفهان افزود: در بخش سنتی ۱۵۰۰ نفر و در بخش مکانیزه بالغ بر دو هزار نفر اعتبارسنجی شده اند که در هر بخش حدود نیمی از آنها موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر مشتری سنتی و اعضای کانون ها را داریم، یادآورشد: شعار بانکی اجتماعی با خدماتی نوین را در پیش گرفته ایم و مردم را تشویق به دریافت خدمات غیرحضوری در این بانک می کنیم.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Dina
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من میخوام وام ازدواج بگیرم با اینکه بانک مرکزی گفته یه ضامن بانک رسالت ۴ضامن با چک از من میخوادخب من از کجا باید ۴ضامن جور کنم چرا انقدر شرایط رو برا ما جوونها مشکل میکنید زندگی من داره خراب میشه چون دوماهه درگیر پیدا کردن ضامنم یه صامن هم بردم

محمدرضا ایزدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام کسی امتیاز حساب نداره بهم بده به وام نیازمندم ممنون میشم بدون فروش امتیاز خود به حسابم انتقال بدید

محمد جاده گی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ضمن اینکه بانک رسالت کارش بسیار خوب است اما سامانه مرآت بسیار مزخرفه ،فقط یک دکان برای دفاتر پیش خوانه و اصلا ازطریق موبایل شخصی یا کامپیوتر شخصی نمیشه کار انجام داد ،همینکه ایمیل می خواد هم یک اشتباه دیگر است، چون افراد روستایی که ایمیل ندارند

حسین ک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

جالبه ,مردم ایران آنچه رو که هنگام خواندن هر متن وخبری از قبل در ذهن خود دارند بیان میکنند ومدعی هستند صاحب متن اینو گفته وبه خود اجازه دفاع وهتاکی و... میدهند که نمونش در فضای مجازی بیشماره. اصل جمله رو با دقت بخونید ( صورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.)یعنی متقاضی مثلا" فیش حقوقی ارایه کرده وطبق میزان حقوق میتواند اقساط را پرداخت کند ودر صورت عدم پرداخت از حقوقش کسر میشود)مسلما" چنین شخصی ضامن نمی خواهد.پس با اظهار نظر غیر فنی دیگران را گمراه نکنیم شاید گره از کار دیگری گشوده شود.

آ موقر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شعبه شهر آبادان بانک بسیار خوبو قانونمند و فعالیست من خودم‌چندین بار وام گرفتم و به همه کسانی که میشناختم معرفی کردم تمامی آنها راضی هستند وتا الان چندین بار وام گرفته اند .من بانک رو تایید میکنم درضمن تعداد ضامنین هم بستگی به مقدار وام دارد. امیدوارم که تمامی شعب به خوبی این شعبه باشند. دست تمامیه مسئولین درد نکنه .

مهسا جهانگیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام واقعا وام مبلغش کم و همون سیستم سنتی است فقط این وسط کافی نتی ها با خود بانک سود میکنن

علی صدیق
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اصلا این بانک رسالت را پیشنهاد نمی کنم خیلی خیلی وام گیرنده رو اذیت می کنند برای یک وام ناچیز صدباز میبرن و میارن آخر هم میگن به شما سامانه وام نمیده رد شدید و شما میمونید و پولی که ماهها تو این بانک پس انداز کردید به امید یک وام کوچولو

زهرا قاسمپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من بیست تومان از هشت برج پنج ریختم تو حساب الان که رفتم برا وام میگه ده تومان بیست ماهه میتونی وام بگیری مگه چجوری حساب میکنن بعدشم میگه سه تا ضامن اگه پیگیری هست لطفا ،شعبه پیروزی چهار چشمه مشهد

علیرضا صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ادعای دروغ پس چرا از ۴ما که با داشتن امتیاز وام سی میلیون تومانی در شعبه ی مرکزی بانک قرض الحسنه رسالت دزفول ، با ارائه ی پروانه کسب اعتبار سنجی شده که می تونه تا سی میلیون تومان وام رو ساپرت کنه باز ضامن و کسر حقوق و چک و سفته طلب کردند؟

قیصر باقری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلامبرخلاف گفته های مدیرعامل محترم بانک رسالت اینجانب درسامانه مرات ثبت نام کردم باوجودتایید سامانه ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال حدود۹ماه ازمن ضامن چک دار خواسته اند لطفا رسیدگی کنید چرا که هم حرف مدیرعامل محترم دروغ تلقی می شودوهم به وجهی بانک توهین می شود. بااحترام

ایرج رحیم پور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

علیرغم اعلام عدم نیاز به ضامن . در زمان مراجعه به بانک خلاف عمل نموده و تقاضای چک از ضامن میکنند گویا مسیولین هر شعبه از بانک رسالت بصورت سلیقه ای عمل میکنند و تبعیت از مرکز ندارند لطفا" چنانکه دستور صریع و شفاف باشد باید این مورد نصب العین مسلولین کلیه شعب بانکهای رسالت باشد

امید اسلام پپناه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام یا اطلاع رسانی شما مبنی بر ثبت نام در سامانه مرآت و عدم نیاز به ضامن ، یا این اطلاع رسانی ؛اشتباه و ناقص است یا بانک جور دیگری عمل می کند من در سامانه ثبت نام کردم ولی در مراجعه به بانک برای دریافت 30 میلیون چک ضامن را هم گرفتند و از یکی از بستگانم دو ضامن و دو چک گرفتند لطف پاسخ بدون حاشیه و صریح بدهیدتا تکلیف مشخص شود و ابتدا به ما اطلاع رسانی بفرمایید تا اگر بانک خلاف آن عمل کرده با راهنمایی خودتان اصلاح شود و موجبات بذدینی و اختلاف بین بانک و مشتری ایجاد نشود- با سپاس