یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

وام کارکنان بانک‌ها زیر ذره بین مجلس

24 خرداد 1401
وام کارکنان بانک‌ها زیر ذره بین مجلس
به گزارش بانک اول-نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز دوشنبه در جریان بررسی تبصره ۲ ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ۱۴۳ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر موافقت کردند تا این تبصره جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع شود. این تبصره اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی و غیردولتی دارد که برخی از نمایندگان در اخطارهای مختلفی عنوان کردند که این موضوع خلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است که در نهایت برای تعیین تکلیف آن قرار شد تبصره ۲ ماده ۳۵ به کمیسیون تلفیق ارجاع شود. در تبصره ۲ ارجاع شده به کمیسیون تلفیق آمده است: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی و غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیر مسکن برای یکبار در دوران خدمت ممنوع است. میزان تسهیلات مذکور و نحوه بازپرداخت آن با پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی، به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.
اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
تورج گراوند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باعرض سلام واحترام خدمت شماومجریان این طرح عجیبتان.به عنوان یک کارمندجزدرسیستم بانکی میخواستم عرض کنم(بخصوص خدمت آقای فرشادحیدری ناظربانک مرکزی)این اقدام خیانت به ماکارکنان زحمت کش است.اونهایی که حقوق نجومی میگیرن اولا اینکه از بدنه بانک نیستندخودتان هم این موضوع روبهترازما میدونیدو دوما اگرخلاف کردن چرا دوباره بهشون پست مدیریتی میدن.(مثل آقای لله گانی)وموضوع دیگه این که شماکه به فکربرقراری عدالت هستیدلطفا وخواهشا این موضوع رو مطرح کنیدکه مامورشدن درسایرادارات به راحتی انجام بشه شایدخیلیها دوست داشته باشن انتقالی بیان بانک خدمت کنن.درآخرممنون میشم اگه نظرحقیر روبه مراجع بالاتربرسونید.منتظرتماس شما خواهم موندحتما وحتما

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات