جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

نماینده مردم مشهد: مقصر مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی شخص رئیس‌جمهور است

24 خرداد 1401
نماینده مردم مشهد: مقصر مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی شخص رئیس‌جمهور است

به گزارش بانک اول به نقل از فارس  اظهارات این نماینده از آن جهت بی‌سابقه و غیرطبیعی است که در جریان رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران برخی از نمایندگان از اقدامات بانک مرکزی اظهار رضایت کرده بودند و حتی مسوولان دولتی و قوه قضاییه از تعیین تکلیف ۹۸ درصدی مردم خبر داده بودند.

اظهارات نصرالله پژمانفر اگر حقیقت داشته باشد بسیاری از معادلات را برهم می‌زند و باید شاهد اقدامات جدید در قبال موسسات مالی باشیم.

 

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس اظهار داشت: بنده برخی بی‌تدبیری‌ها و مجموع رفتاری که دولت نسبت به آنها بی‌توجهی کرده چه در موضوع سپرده‌گذاران و چه در ارتباط با مؤسسه پدیده و سایر مسائلی که متأسفانه به آنها اعتنا نشده و حقوق مردم تضییع شده مشکل اصلی می‌دانم.

وی افزود: مردم در هر صورت در این مسائل باید یک جایی حرف‌شان شنیده شود. ما چندین ماه است که سؤال از رئیس جمهور را مطرح کرده‌ایم. با توجه به اینکه بیش از ۱۴۰ نماینده هنوز نتوانستند این سؤال خود را مطرح کنند و رئیس جمهور را به مجلس بیاورند تا به این موضوع پاسخ دهد مردم بی‌پناهی که دست‌شان به جایی نمی‌رسد چه کار کنند؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنده امروز مقصر اصلی را در ارتباط با مشکل سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری دولت می‌دانم که با بی‌تدبیری خود در همه ابعاد امروز زمینه اعتراضات را فراهم می‌کند.

وی برهمین اساس اضافه کرد: مردم ما حق دارند در ارتباط با حقوق تضییع شده خود به جایی پناه ببرند وقتی امروز کسی نیست که به آنها پناه دهد و حرف‌شان را بشنود و نماینده‌های آنها هم در مجلس نمی‌توانند حرف خود را مطرح کنند و متأسفانه با سوءمدیریتی که با یک دیکتاتوری فراوان حتی (که اجازه نمی‌دهند این مسائل مطرح شود)‌ نتیجه آن این خواهد شد که مردم به این شکل تجمع و مسائل خود را به یک شکلی طرح کنند.

پژمانفر افزود: بنده ضمن اینکه باید از مردم مظلوم سراسر کشور در ارتباط با این سوءرفتارها به این شرایط افتاده‌اند عذرخواهی می‌کنم، هشدار می‌دهم که بی‌تدبیری دولت در ارتباط با احقاق حقوق این مردم زمینه بسیاری از مسائل را ممکن است در کشور فراهم کند و انتظار ما این است که هیأت رئیسه مجلس از این خودکامگی و سوءمدیریت – که جلوی سؤال نمایندگان را نسبت به رئیس جمهور گرفتند – دست بردارند و اجازه دهند که مجلس از حقوق قانونی خود نسبت به پیگیری مطالبات مردم استفاده کند و دستگاه‌ها را به رعایت حقوق مردم ملزم کند.

وی ادامه داد:«ما سؤال از وزیر اقتصاد را چندین بار مطرح کردیم اما وزیر اقتصاد مطرح می‌کند که موضوع بانک مرکزی و سوءرفتارهای آن و رفتارهایی که در آنجا انجام می‌شود هیچکدام تحت مدیریت وزیر نیست. یعنی اینها به شخص رئیس جمهور بازمی‌گردد و اصراری که در ارتباط با این روش غلط دارند.»

پژمانفربا اشاره به اینکه ما همچنان به صورت جدی مشکلات سپرده‌گذاران را در مجلس پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: بنده شخص رئیس جمهور را در این رابطه مقصر می‌دانم و این موضوع سوءرفتار وی را نشان می‌دهد و من فکر می‌کنم اگر امروز رئیس جمهور به این سؤال پاسخ ندهد باید مجلس بحث استیضاح رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهد.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علیرضا س
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام و خسته نباشید . از غارتشدگان موسسه آرمان البرز ایرانیان هستم .‌ چرا همه میگویند مردم مقصر هستن ؟ میگیونید سود بالا میگرفتن . در سالی ک سود ۳۰ درصد میگرفتن بانک هایی با محوز هم بودن ک ۲۵ درصد هم سود میدادن .‌ خیلی از بانک های‌معروف تا ۲۲ درصد هم میدادن .‌حالا ی سوال ما باید چشممون رو بیشتر باز میکردیم میدیدیم قبول . ولی چرا مسئولین اجازه دادن این موسسات چندین سال کار کنند و به قول خودشون هم غیر مجاز بوده .‌چرا یک مسئول نمیاد بگه ما هم مقصر هستیم ک با این ها برخورد نکردیم .‌پس ۲ حالت داره یا مجوز داشتن و نمیتونستن برخورد کنن یا مجوز نداشته چرا برخورد نکردن ؟ الان هم ک تمام سود هایی ک افرادی ک گرفتن ازشون کم کردن همین چندر غاز رو بدن بریم ب بدبختیمون برسیم . به ولله زندگی هایمان از بین رفته است . بنده ۴۳۲ میلیون دارم ک بعد از ۱۵ ماه صد میلیون را گرفتم و کل زندگیم در این موسسه هست . چرا مبالغ زیر صد میلیون باید کامل بگیرن و ما حتی نصف پولمان رو هم نگیریم ؟ با کدام تحقیق متوجه شدن ک مبالغ بالای یکصد میلیون میلیاردر هستن . به خدا مبالغ بالاتر کل زندگی هایشان بوده .‌لطفا و خواهشا به داد ما برسید . دیکه نمیدانیم باید به کی پناه ببریم .

محمد رضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ضمن تشکر از نماینده محترم در خصوص بیان دیدگاهش و اینکه چه اتفاقاتی در مجلس می افتد و چه رانتی در آن اسن که هیات رئیسه دارند از آن استفاده می کنند : در سال 92 مبلغ 55 میلیون با سود 27% سپرده گذاری کردم و دو روز بعد از سپرده گذاری در قبال آن مبلغ 42 میلیون تومان وام گرفتم با سود 33 % تکرار می کنم 33% که نزدیک به 40% است حالا می گویند از پولت تقریباً 20میلیون را می دهیم ؟؟؟؟؟چون سود سپرده ها از سال 94 صفر است ؟؟ ولی از طرفی سود 33% بابت وام در قبال سپرده را به قول معروف مثل مرد می گیرندکه می شود نزدیک به 77 میلیون تومان می گیرند و می خورند به راستی چه کسی پاسخگوست می توانید صاحبان موسسه را که این اقدام را کرده اند اعدام کنید؟؟؟ یا اگر قرار است سود سپرده صفر شود پس مرد باشید و سود وام در قبال سپرده را هم صفر کنید !!!! هر چند که بعید اســـــــــــت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات