دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

نوبت‌گیری و ثبت‌نام "کارت هوشمند ملی" از پست یا دفاتر پیشخوان؟

24 خرداد 1401
نوبت‌گیری و ثبت‌نام "کارت هوشمند ملی" از پست یا دفاتر پیشخوان؟

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا پیش ثبت‌نام و نوبت‌گیری کارت هوشمند ملی از روز گذشته در تمامی واحدهای پستی دولتی سراسر کشور رایگان شد اما دریافت هزینه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت با نرخهای متفاوت همچنان ادامه دارد.

کارت هوشمند ملی، نوعی کارت دیجیتال است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی تولید شده و قرار است جایگزین کارتهای ملی قبلی شود.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود که در نهایت بهبود سطح کیفی زندگی و ارتقای رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شود؛ بارها در فرصتهای گوناگون و از طریق تریبونهای مختلف به مردم گفته شده که نسبت به تعویض کارت ملی خود تا پایان سال جاری اقدام کنند زیرا تمامی امور مربوط به احراز هویت از سال آینده با این کارت انجام خواهد شد با این حال، همچنان برخی از مردم نسبت به فرآیندهای اجرایی این ثبت‌نام آگاهی ندارند.

روال ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند ملی به این شکل است که هر شخص باید ابتدا به سایت ncr.ir مراجعه و فرم مربوط به این طرح ملی را با واریز اینترنتی مبلغ 20 هزار تومان پُر کند.

بعد از طریق همان سامانه اینترنتی، یکی از دفاتر پستی یا پیشخوان را که در نزدیکترین نقطه به او قرار دارد، برحسب زمانی که تمایل به رفتن دارد، انتخاب کند و در زمان مقرر به واحد مربوطه برود.

زمانیکه افراد به محل تعیین شده مراجعه می‌کنند، کارت ملی و شناسنامه‌شان اسکن شده و در محل، عکس وی گرفته می‌شود و به همراه اسکن آثار انگشتش به صورت سیستمی برای سازمان ثبت احوال کشور ارسال می‌گردد.

هزینه قانونی این مرحله 9 هزار تومان است و زمانیکه کارت هوشمند ملی آماده شود نیز همان دفتر مذکور 2 هزار تومان به عنوان هزینه تحویل از متقاضی دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات