شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

دویچه بانک:سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار بازگشت سرمایه ندارد

24 خرداد 1401
دویچه بانک:سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار بازگشت سرمایه ندارد

به گزارش بانک اول  به نقل از بلومبرگ انگلیسی، واحد مدیریت سرمایه دویچه بانک آلمان اعلام کرد که در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار را توصیه نمی کند.

«مارکوس مولر» مدیر واحد مدیریت سرمایه گذاری دویچه بانک گفت: موضوعات دردسر آفرین مانند نوسان بالا، احتمال دستکاری قیمت آن و سرقت اطلاعات در ارزهای رمزنگار از جمله دلایل برای دوری کردن به منظور  سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار است.

دویچه بانک اعلام کرد که سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگار فقط برای آن دسته از سرمایه گذارانی است که با رویکرد مخاطره آمیز دست به این اقدام می زنند. همچنین ریسک های واقع گرایانه ای برای ضرر کلان در ارزهای رمزنگار وجود دارد.

«مولر» گفت: قیمت اخیر ارز رمزنگار با توجه به شرایط فعلی در بازار، تخیل سرمایه گذاران را افزایش می دهد؛ ضمن اینکه بازگشت سرمایه خیلی به ندرت انجام می گیرد.

همچنین پیش از این رییس بانک مرکزی اسپانیا نسبت به ارزهای رمزنگار که دارای ریسک های فراوان هستند، هشدار داده بود و موسسه برنامه ریزی مالی اتریش هم بیت کوین را با قمار کردن مقایسه کرده بود.

مدیر واحد مدیریت سرمایه گذاری دویچه بانک، گفت: بکارگیری ارزهای رمزنگار به عنوان نوعی کلاس سرمایه در آینده نیازمند مقررات بیشتر، امنیت، شفاف سازی در بستر فضاهای  قانونی تجارت هستند؛ اما در حال حاضر پاسخگویی و مستند سازی در حوزه ارزهای رمزنگار یک نقیصه بزرگ است و ما همچنان در اول راه هستیم.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات