دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

بانک سرمایه گذاری فرانسه به دنبال دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی

24 خرداد 1401
بانک سرمایه گذاری فرانسه به دنبال دور زدن تحریم‌های ضد ایرانی

به گزارش بانک اول به نقل از اسپوتنیک، «نیکولاس دوفوراک» مدیر کل بانک دولتی سرمایه گذاری «بی پی آی فرانس» فرانسه گفت: روشی را ایجاد کرده ایم که می تواند تجارت با ایران را همزمان با اجتناب از اقدامات محدود کننده آمریکا، ارتقاء دهد.

به گفته این بانکدار ارشد، سیستم جدیدی برای ارائه وام به ایرانیانی که قصد خرید کالاها و خدمات فرانسوی را دارند، در نظر گرفته شده که دلار آمریکا در آن نقشی ندارد.

«دوفوراک» گفت: فرانسه در آستانه شروع ارائه اعتبارات یورویی به منظور صادرات کالاهای این کشور به خریداران ایرانی است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی کارهای زیادی برای آماده سازی این طرح انجام گرفت و برای ورود مان به ایران سخت کار می کنیم.

مدیر کل بانک دولتی سرمایه گذاری «بی پی آی فرانس» فرانسه گفت: بر اساس این برنامه جدید، استفاده از دلار آمریکا کنار گذاشته می شود و با این شیوه می توان تحریم های آمریکا را دور زد.

این طرح کاملا مجزا از گردش پول است و یک مسیر اعتباری تقریبا ۱.۵ میلیارد یورویی برای قرار دادهای احتمالی با صادر کنندگان فرانسوی علاقمند وجود دارد. «نیکولاس دوفوراک» تصریح کرد که ممکن است این اعتبارات در ماه می یا ژوئن فراهم شوند.  

بر پایه این گزارش، پیش از این در سال ۲۰۱۴ میلادی گروه بانکداری «بی ان پی پاریباس» فرانسه به دلیل همکاری با ایران، کوبا و سودان و نقض قوانین تحریم آمریکا تقریبا ۹ میلیارد دلار جریمه شده بود.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات