جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

ایران به سیستم مالی بین المللی اتحادیه جهانی پست پیوست

24 خرداد 1401
ایران به سیستم مالی بین المللی اتحادیه جهانی پست پیوست

به گزارش بانک اول به نقل از وزارت ارتباطات، براساس قرارداد همکاری منعقده بین پست بانک ایران (بانک عامل وزارت ارتباطات) و پست قطر، امکان مبادله حوالجات الکترونیکی بین‌المللی خرد از طریق سیستم مالی بین‌المللی اتحادیه جهانی پست (International Financial System- IFS) بین این دو کشور فراهم شد.

 

خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در مورد عقد نخستین قرارداد IFS  گفت: بدین ترتیب از طریق سیستم مالی بین المللی اتحادیه جهانی پست، هموطنان می توانند حوالجات ارزی خود را با کشور قطر به راحتی و با کارمزدی مناسب انجام دهند.

 

وی با تاکید براینکه این قرارداد بین‌المللی در راستای ارائه خدمات حوالجات الکترونیکی ارزی منعقد شده و مبادله روزانه حوالجات ارزی برای هرفرد تا سقف ۲ هزار دلار است، اضافه کرد: پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات با ایجاد زیرساختهای فنی و عملیاتی و نصب سیستم نقل و انتقالات مالی بین المللی (IFS) اتحادیه جهانی پست (UPU) آماده برقراری مبادله خدمات حوالجات الکترونیکی دوجانبه با طرف‌های خارجی در چارچوب احکام اتحادیه مذکور است.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات