یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

قانون‌گریزی بانک‌ها در بخشش جریمه‌دیرکرد

24 خرداد 1401
قانون‌گریزی بانک‌ها در بخشش جریمه‌دیرکرد

شهاب نادری درباره وضعیت اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های معوقه کمتر از صدمیلیون تومان به خانه ملت گفت: متاسفانه عملکرد تمامی بانک ها در بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی قابل قبول نیست بنابراین باید بانک مرکزی نظارت موثر داشته باشد.

نماینده مردم پاوه،جوانرود،روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اجرای مصوبه بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های بانکی، در بسیاری از مردم - که به دلیل مشکلاتی مانند خشکسالی نتوانسته اند وام های معوق خود را تسویه کنند - انگیزه ایجاد کرد تا وام را تسویه کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در حال حاضر بانک کشاورزی، مصوبه مذکور را اجرا کرده و بانک های دیگر خیلی تمایلی برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام ها ندارند. نادری افزود: اینکه یک بانک مصوبه قانونی مجلس را اجرا کند و بانک دیگری از اجرای همان قانون طفره برود، قابل قبول نیست

. وی ادامه داد: با اجرای مصوبه قانونی بخش قابل توجهی از معوقات خرد بانکی، بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های معوقه کمتر از صدمیلیون تومان، وصول خواهد شد. نادری افزود:مردم از وضعیت و عملکرد بانک ها رضایت کافی ندارند و باید مدیران بانکی تدابیری اتخاذ کنند که بانک ها مقررات را اجرا کنند البته این به معنی سخت گیری نیست. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید تمامی بانک ها مصوبه قانونی بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های معوقه کمتر از صد میلیون تومان را جرا کند.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات