یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

طرح جدید بیمه سلامت اعلام شد /پرداخت ۵۰ میلیون تومان بصورت سالانه

01 بهمن 1402
طرح جدید بیمه سلامت اعلام شد /پرداخت ۵۰ میلیون تومان بصورت سالانه

با استفاده از بیمه سلامت، هزینه خدمات پرستاری در منزل برای ۱۰۷ نوع بیماری در استان خوزستان پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد که رسالت سازمان بیمه سلامت، حمایت مالی به منظور کاهش هزینه‌های پرداختی بیمه‌شدگان، به خصوص بیماران خاص و صعب‌العلاج است. به همین دلیل، یکی از طرح‌های جدید بیمه سلامت در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، پرداخت هزینه‌های مربوط به پرستاری در منزل، براساس شرایط بیمار، در قسمتی که خارج از دامنه پوشش این صندوق قرار دارد، قرار می‌گیرد.

برای دریافت این هزینه ابتدا باید مدارک معتبر از مراکز ارائه‌دهنده خدمات توسط بیمار به کمیته استانی مستقر در اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان در اهواز و یا ادارات شهرستان‌ها ارائه شود تا پس از تایید توسط کمیته، مبلغ آن به حساب سرپرست خانواده واریز شود

سقف قابل پرداخت برای هر بیمار خاص و صعب‌العلاج در قسمت خارج از شمول، ۵٠ میلیون تومان در سال است.

محمدرضا رضایی افزود: برای مشاهده لیست ١٠٧ بیماری خاص و صعب‌العلاج به لینک https://hibox.ihio.gov.ir/s/TEx ۹ vUVnVGNv ۳ d ۴ مراجعه شود.

ناصحی درباره خدمات توانبخشی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت شامل ۵۹ کد خدمتی است که شامل ۶ کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتار درمانی، ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی، ۹ کد خدمتی در حوزه شنوایی شناسی، ۷ کد خدمتی در حوزه بینایی سنجی، ۶ کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی و ۶ کد خدمتی در حوزه توانبخشی قابل ارائه است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، درباره میزان پوشش بیمه‌ای این خدمات افزود: پوشش ۷۰ درصدی بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، همچنین علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش خصوصی، عمومی غیر دولتی و خیریه نیز در تعهد بیمه سلامت است.

محمد مهدی ناصحی گفت: ۴ هزار و ۲۶۱ مرکز توانبخشی طرف قرار داد بیمه سلامت است که افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی می‌توانند خدمات توانبخشی را با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان در حوزه فیزیوتراپی برای توان‌خواهان بهزیستی و بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، همچنین کل هزینه‌های سرپایی توان‌خواهان بهزیستی شامل دارو، خدمات پاراکلینیک (پرتوپزشکی، آزمایش، فیزیوتراپی و توانبخشی) ویزیت، خدمات پزشکان، دندان پزشکان از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان است./صداوسیما

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها