دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

ارز ملی در تجارت ترکیه با ونزوئلا جایگزین دلار می‌شود

24 خرداد 1401
ارز ملی در تجارت ترکیه با ونزوئلا جایگزین دلار می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «مولوت کاوسوگلی» وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتاری ونزوئلایی خود گفت: ترکیه مشتاق به استفاده از ارزهای مالی در تجارت با ونزوئلا و دیگر کشورها به جای دلار در بحبوحه بالا گرفتن تنش با ایالات متحده است.

«کاوسوگلی» گفت: ترکیه هدف سیاست واشنگتن قرار گرفته است و آمریکا قصد دارد با استفاده از دلار به اقتصاد کشورها آسیب وارد کند. وی گفت: بسیار علاقمند هستیم که واقعا در تجارت دو جانبه خود نه تنها با با ونزوئلا بلکه با سایر کشورها از ارزهای ملی استفاده کنیم.

«کاوسوگلی» خاطر نشان کرد که لیر ترکیه به دلیل اقدامات ایالات متحده دچار نوسان شده؛ اما تمامی اقدامات لازم در جهت ثبات بخشیدن به اقتصاد این کشور اتخاذ می شود. بر همین اساس، لیر ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ارزش خود را از دست داده و این وضعیت در ماه اوت به دلیل اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه ای را به ترتیب به ۲۰ و ۵۰ درصد افزایش داد به طرز قابل توجهی وخیم تر شد و لیر ۲۰ درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد و به پایین ترین سطح خود در برابر دلار رسید. 

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات